Valóban érdemes/szükséges kikapcsolni a motor leállítása előtt nem sokkal a klímát, hogy ne romoljon el?
Valahol olvastam, hogy kímélem a klímakompresszort azzal, ha megállás előtt nem sokkal külön kikapcsolom a klímát.
Viszont mivel futárként dolgozok ezért ez eléggé lehetetlen, mert elindulok és melegben napsütésben be lesz kapcsolva mivel én egész nap az autóban ülök nem csak a munkahelyre ugrok el vagy bevásárolni, utána arébb megyek 1,5km-ert, megállok hogy leadjam a címet, megint elindulok arébb megyek 800m-ert, megállok, aztán 2,5km, megállok és utána vissza a céghez.
Tehát van sokszor, hogy az útidőm nem több 5 percnél és ebben az esetben nem igen fogom kapcsolgatni a klímát mert akkor pár perc alatt nem sokat hűt a beltéren.
Szóval érdekelne, hogy kezdhetek e gyűjteni új klímakompresszorra mert idővel emiatt el fog romlani, vagy semmi nincs emögött és nem ártok azzal, ha folyamatosan be van kapcsolva és a motorral együtt indul és áll meg?
Semmi értelme nincs ennek.
Ha kikapcsolod, vagy leállítod a motort , ugyan az történik a klíma kompresszorral.
Megáll.
Tehát a klímakompresszorhoz semmi köze nincsen, csak a járatokhoz amin jön a levegő. Azt viszont gyakoribb klímatisztítással lehet orvosolni ami 5000Ft szóval ebben az esetben abszolút nem érdekel akkor.
Én arra gondoltam, hogy a klímakompresszorban van ugye egy elektromágneses tárcsa ami összekapcsol ha bekapcsolom a klímát, és az ékszíj az folyamatosan forog a klímán, ha pedig bekapcsolom akkor kezdi el az ékszíj a kompresszorban a dugattyúkat is forgatni így.
Szóval ha motor leállítása előtt kikapcsolom a klímát, akkor a tárcsa külön szétkapcsol és úgy áll le a kompresszor, viszont ha a motorral állítom le akkor az ékszíj megáll és amiatt áll meg a kompresszor viszont áram akkor se marad tehát a tárcsa akkor is szétkapcsol csak később. Ennek lehet jelentősége?
Valamint ez nem állóklíma, tehát gondolom csak gyújtáson de nem járó motornál ha bekapcsolom a klímát, akkor se csinál semmi gondot ugye? Azért kérdezem csak mert be lehet kapcsolni csak nyílván álló motornál nem fog hideget fújni mert nem megy a kompresszor de nem tudom akkor is összekapcsol e a tárcsa.
Ezt azért szoktuk megtenni, hogy leszáradjon az elpárologtatóról a pára, így megelőzve a gombatelepek elszaporodását.
Ahogy leveszed járó motornál a gyújtást úgy szétkapcsol az elektromágneses kuplung, így kb egyszerre megáll a motor és a kompresszor is. Nem kell aggódnod az időzítéssel, puha szerkezet a rajta lévő kuplung akár 3000-es fordulatnál is gond nélkül választja le és csatolja vissza a kompresszort a hajtásláncba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!