E46 320d és 330d hasznàltan 1 millió körül 200. 000 (tekerve persze, tudom) és 450. 000 km kozotti megtett kilometerrel mennyire veszélyes vásárlàs?
Amikkel számolnod kell alapból:
*kettőstömegű lendkerék(150-200ezer ft)
*turbócsere- felújítás (70-90 ezer ft)
*izzítógyertya csere(ezt nem tudom pontosan)
*hűtőrendszer rendbetétele: Kiegyenlítőtartály csere 10K, összes hűtőcső 20-30K + fagyálló
*Futómű: Hátsó szilentek-csapágyak cseréje 5-6 ezer ft/db és van vagy 8, első lengőkarok cseréje 10-15ezer ft akciósan
Ezek a legalapabb dolgok, amik jó eséllyel benézhetnek.
Nagyon jó kocsi tud lenni az E46, ha rendbe van rakva akkor igazi élmény, de ehhez sok pénzt kell áldozni, hogy olyan legyen ami nem egy bontószökevény, és nem f0ssa el magát 2 hetente valami.
Dízelt meg csak akkor, ha jobban tetszik a karaktere, vagy rengeteget mész(évi 25ezer + km), különben nem éri meg, főleg hogy ott vannak a sorhatos benzinesek kiváló karakterisztikával és hanggal.
Plusz ki van lőve a kettőstömegű(tudom, abban is van, de a kisebb alapjáratközeli nyomaték miatt sokkal tovább bírja, benzinesekben nem gyakori a cseréje), turbó is kilőve, izzítógyertya helyett olcsóbb gyújtógyertya van.
Hűtőrendszert viszont akkor is érdemes megcsinálni rögtön, ha a legdrágábbat veszed meg, mert típushiba a pár évente magát elfingó kiegyenlítőtartály és a csövek is gyengék, és inkább jobb előre gondolkozni, mint megfőzni a motort.
30d-t nem forgsz találni nagyon 2misi alatt.
Automata, karbantartás kérdése, gyárilag a 30d-t már nem bírja.
Vannak szépek és jók de nem 1 millió körül. Olyan 2 - 2,5 millió a tényleg megkímélt és karbantartott példányok ára. Azok viszont bitang jó autók tudnak lenni. Ha nem szánsz rá ennyit akkor inkább engedd el. Mindenképp legalább ennyibe fog kerülni, csak ha vásárláskor adod ki a pénzt egy korrekt példányért akkor lesz egy nagyon jo autód ami rengeteg örömöt fog okozni, ha megveszed a romot 1 millióért akkor felülsz a szopórollerra, úgyis rá kell költeni még 1,5 millióit hogy valamennyire rendbehozd, de addigra az agyadra megy az egész, és jön majd a sírás hogy szar a BMW. Ezen kívül hiába költesz rá egy 1 milliós autóra még 1,5 milliót, az már csak egy tákolt sz@rkupac marad, soha nem lesz összevethető az állapota egy eleve megkímélt darabéval. Szóval vásárláskor kell rászánni a pénzt az autóra és utána csak tankolni, nem olcsón megvenni és utána csak tákolni :)
Egyébként ha jól választasz, az E46 lassan befektetésnek sem rossz. Az E30 már megfizethetetlen, az E36 is túl van a mélyponton és emelkedik a túlélő példányok ára. Az E46 következik, a szép darabok lassan most már ebből is felfelé fognak indulni. De ehhez az kell hogy tényleg minden tekintetben kifogástalan példányt vegyél meg, ami nem olcsó, de cserébe lassan gyűjteményi darab ami őrzi sőt idővel növeli az értékét. Én mindkét korábbi BMW-met (E30 és E34) kb. öt évig használtam és utána mindkettőt drágábban adtam el mint ahogy vettem, de mindkettő kifogástalan állapotban került hozzám és úgy is lett megőrizve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!