Renault Megane ‘97 hengerfej gyanú. Kérdés: jogos az aggodalmam?
Üdv!
Pár hónapja vettem a kérdésben szereplő autót. Kisebb elektronikai gondok persze akadtak vele (típushiba, megoldottam őket) viszont egy nap dugóban hirtelen megugrott a hűtővíz hőmérséklete és elfogyott a hűtővíz. Megelőző tünetek: diesel szag (benzines az autó) és ugráló alapjárat (nemrég lett cserélve az alapjárati szabályozó szelep).
A újratöltöttem a hűtővizet, majd további tünetek jelentkeztek: elkezdett gőzölni a motortérből, a kiegyenlítő tartálynál , habzott a hűtőfolyadék és gőzölt még egy ismeretlen helyről, kb motor környékéről.
Olvastam, hogy a kipufogó kékes, édes illatú füstje, a habzó hűtővíz, illetve a habos motorolaj árulkodó jelek, meg persze az erőtlen motor.
Mielőtt teljesen leírnám az autót (bontóra ítélném) két erre utaló tünetből (a habzó hűtővíz és a nehezen induló, erőtlen motorból) gondoltam hátha kapok itt hasznos tanácsot, mit érdemes még megnéznem vagy kipróbálnom.
Köszönöm előre is a válaszokat.
Ezeknek az 1.4, 1.6 motorjai ilyenek, szeretik a hengerfej tömítést szétégetni.
Lelevegősödnek, kinyomja a vizet, tulaj meg nem nézi, és elég egy ilyen műsor, víz nélkül, vége a tömítésnek.
Sajnos azt ki kell cserélni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!