Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen autó az 1.9-es 2008-as...

Milyen autó az 1.9-es 2008-as Škoda Octavia? Első autónak jó lenne?

Figyelt kérdés

Egyik haverom vett, ő szlovákiába ment érte. Nagyon olcsón szerezte meg, és csak 80 000 km van rajta (leírt céges autó volt, első tulaj, évente szervizelt, a kilométerek is pontosan vezetve).


Teljes felszereltségű neki, kívül kicsit megviselt, belül mintha tiszta új lenne.


Mondjuk azt nem értem miért nem jelentette be magyar rendszámra, rendesen az ő nevén van a kocsi de szlovák rendszám van neki rajta...


Mennyire érné meg nekem is ilyen autót venni?



2019. ápr. 25. 15:59
 1/7 anonim ***** válasza:
Teljesen jók nagy motor választékkal
2019. ápr. 25. 16:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Jók ezek a kocsik, mindenképp az 1.9 tdi a legjobb választás, TSI-t kerüld.
2019. ápr. 25. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

1.9 TDI-ből a BXE motorkódot kerüld lehetőleg.

Első autónak tökéletes az Octavia, 1.9-esek megbízhatóak, de sok múlik az előző tulajon.

2019. ápr. 25. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
"80 000 km van rajta (leírt céges autó volt" Tehát 800e km van benne.
2019. ápr. 25. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Nem, neki tényleg nyolcvanezer van rajta... Csak heti egyszer használták abban a cégben, és csak városban futkostak vele
2019. ápr. 25. 20:06
 6/7 anonim ***** válasza:

Először:

2008-ban árultak még 1-es Octaviát Tour néven és ketteset is. Utóbbiban jóval nagyobb a hátsó lábtér, összetettebb CAN rendszerű, modernebb motorokat is kapott.


Másodszor:

Nem csak a BXE motor tud lefingani, hanem a család többi tagja is. Kollégának pl BLS.

DE!

Ettől még butaság kerülni. Ha a kinézett blokk évjárata érintett a csapágyház problémában, akkor kis szervíz és megy még százezreket.


Harmadszor:

"Első autónak jó lenne?"

Persze. Sőt, akárhányadiknak is.


Negyedszer:

"Mennyire érné meg nekem is ilyen autót venni?"

Ezt csakis te tudhatod, hogy mennyi időt spórolsz vele és mennyit ér a kényelem.

Anyagilag szinte egyik autó sem éri meg. Amortizáción felül kb. 40Ft/km egy gazdaságos autó költsége. (nálam 38Ft jött ki eddig éves 23eKm mellett).


Ötödször:

Az igényeknek megfelelő blokkot érdemes választani. Szerencsére elég nagy a választék.

Néhány esetpélda (2-es generációra):

- Kizárólag városban megyek, papás tempóban, évi pár ekm-t: 1.4 16v

- előző, de néha odalépnék és/vagy kimerészkednék városból: 1.6 MPI

- előző, de a magas fogyasztás helyett inkább tankolok prémiumot és nem ijedek meg a szervízszámláktól: 1.6 FSI

- előző, de még erősebb kocsi kell: 1.8 TSI

- előző, de fosok a turbóhaláltól, inkább legyen picit gyengébb: 2.0 FSI

- semmi sem számít, csak a süppedés az ülésbe: 2.0 TSI, TFSI

- évente 20ekm felett megyek, kiforrott blokk kell, papás tempó is elég (csapágyproblémáról tudok): 1.9 PD (BJB, BKC, BXE, BLS)

- előző és legyen még fél literrel kevesebb a fogyasztás, cserébe turbólyuk: 1.6 CR

- kevés a kraft, inkább legyen kicsit nyomatékosabb, de még mindig ne egyen: 2.0 CR (110 Le)

- ehet többet, de menjen is (olajpumpa problémáról tudok): 2.0 CR, 2.0 PD (136-140 Le)

- mindegy mennyit eszik, csak hasítson, DPF-re sem sajnálom a pénzt: 2.0 CR, 2.0 PD (170 Le).

2019. ápr. 26. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

"évente 20ekm felett megyek, kiforrott blokk kell, papás tempó is elég (csapágyproblémáról tudok): 1.9 PD (BJB, BKC, BXE, BLS)"

Egy kis optimalizálással az a 90-105lovas 1.9pd eléggé dinamikus 160-170ig.

2019. ápr. 26. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!