Milyen autó az 1.9-es 2008-as Škoda Octavia? Első autónak jó lenne?
Egyik haverom vett, ő szlovákiába ment érte. Nagyon olcsón szerezte meg, és csak 80 000 km van rajta (leírt céges autó volt, első tulaj, évente szervizelt, a kilométerek is pontosan vezetve).
Teljes felszereltségű neki, kívül kicsit megviselt, belül mintha tiszta új lenne.
Mondjuk azt nem értem miért nem jelentette be magyar rendszámra, rendesen az ő nevén van a kocsi de szlovák rendszám van neki rajta...
Mennyire érné meg nekem is ilyen autót venni?
1.9 TDI-ből a BXE motorkódot kerüld lehetőleg.
Első autónak tökéletes az Octavia, 1.9-esek megbízhatóak, de sok múlik az előző tulajon.
Először:
2008-ban árultak még 1-es Octaviát Tour néven és ketteset is. Utóbbiban jóval nagyobb a hátsó lábtér, összetettebb CAN rendszerű, modernebb motorokat is kapott.
Másodszor:
Nem csak a BXE motor tud lefingani, hanem a család többi tagja is. Kollégának pl BLS.
DE!
Ettől még butaság kerülni. Ha a kinézett blokk évjárata érintett a csapágyház problémában, akkor kis szervíz és megy még százezreket.
Harmadszor:
"Első autónak jó lenne?"
Persze. Sőt, akárhányadiknak is.
Negyedszer:
"Mennyire érné meg nekem is ilyen autót venni?"
Ezt csakis te tudhatod, hogy mennyi időt spórolsz vele és mennyit ér a kényelem.
Anyagilag szinte egyik autó sem éri meg. Amortizáción felül kb. 40Ft/km egy gazdaságos autó költsége. (nálam 38Ft jött ki eddig éves 23eKm mellett).
Ötödször:
Az igényeknek megfelelő blokkot érdemes választani. Szerencsére elég nagy a választék.
Néhány esetpélda (2-es generációra):
- Kizárólag városban megyek, papás tempóban, évi pár ekm-t: 1.4 16v
- előző, de néha odalépnék és/vagy kimerészkednék városból: 1.6 MPI
- előző, de a magas fogyasztás helyett inkább tankolok prémiumot és nem ijedek meg a szervízszámláktól: 1.6 FSI
- előző, de még erősebb kocsi kell: 1.8 TSI
- előző, de fosok a turbóhaláltól, inkább legyen picit gyengébb: 2.0 FSI
- semmi sem számít, csak a süppedés az ülésbe: 2.0 TSI, TFSI
- évente 20ekm felett megyek, kiforrott blokk kell, papás tempó is elég (csapágyproblémáról tudok): 1.9 PD (BJB, BKC, BXE, BLS)
- előző és legyen még fél literrel kevesebb a fogyasztás, cserébe turbólyuk: 1.6 CR
- kevés a kraft, inkább legyen kicsit nyomatékosabb, de még mindig ne egyen: 2.0 CR (110 Le)
- ehet többet, de menjen is (olajpumpa problémáról tudok): 2.0 CR, 2.0 PD (136-140 Le)
- mindegy mennyit eszik, csak hasítson, DPF-re sem sajnálom a pénzt: 2.0 CR, 2.0 PD (170 Le).
"évente 20ekm felett megyek, kiforrott blokk kell, papás tempó is elég (csapágyproblémáról tudok): 1.9 PD (BJB, BKC, BXE, BLS)"
Egy kis optimalizálással az a 90-105lovas 1.9pd eléggé dinamikus 160-170ig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!