A túrbódízeltől joggal félek?
Világ életemben benzines voltam, ha kiejtettem a számon, hogy dízel, rögtön rávágták, hogy hidegben nem indul, kényesebb és a dízel amúgy is kifutó üzemanyagilag.
Most kocsi vásárlása előtt állok, megtetszett egy voékswagen polo db tdi comfortline, de nem tudom, merjem e megvenni.
Az autó jó állapotban van, szervizelt, 2004es évjárat. Városban és országúton is vegyesben használnám, tudom hogy nem szabad "kormolni" és télen hideg motorral elindulni. De kérdés az is, hogy télen szabadtéren mennyi az esélye, hogy aznap mehet el busszal, mert nem indul be?
Itthon 2050-re se futnak ki a dízelek. Télen is beindul... Miért ne indulna? *Facepalm*
Ha jó a kocsi, akkor vedd meg.
(Mit értesz azalatt, hogy nem szabad kormolni?)
Na igen. Ilyen idős dízelnél mindenre fel kell készülni, ami a szervizt illeti. Nem törvényszerű hogy valami rövid időn belül behal rajta, de legyen a bankszámládon pár százezer tartalék.
"rögtön rávágták, hogy hidegben nem indul" A 30 évvel ezelőtti örvénykamrás szívódízelektől ered ez a beidegződés. Nekem most is dízelem van, az előző autóm is dízel volt. Év végén az ünnepek alatt általában szabadságon vagyok, nem használom az autót. Nyitott beálló alatt áll. Talán két éve volt nálunk tartósan -15 fok körül január elején. Két hét állás után is, ilyen hőmérsékletnél az első főtengelyfordulatra beindult az akkor 12 éves 270.000km-t futott dízel autóm. Sosem volt olyan hogy busszal kellett volna mennem, mert ne indult volna be. (Busszal 200km-nyire oda se értem volna időben.)
"kényesebb" Erről sincs igazán tapasztalatom. Szerem az autóimat, nem ütöm-vágom. De ennél több "kényeztetést" nálam nem szokott kapni. Az is igaz, hogy kamionos havertól szerzett kannás gázolajat sosem töltenék bele, akármilyen olcsón is kínálják. De ha benzines autóm lenne, azzal is ugyan így lennék.
"amúgy is kifutó üzemanyagilag" Ja, úgy 30-40 év múlva talán ki is fut. És addigra benzines, vagy más meghajtású buszok, kamionok, hajók lesznek. Örülnék ha kifutna, mert csökkenne rá a kereslet, ezért az ára is mérséklődhetne. Ha megnézed a statisztikákat, az elmúlt években Magyarországon egyáltalán nem csökkent az eladott gázolaj mennyisége. Sőt, éppenhogy nőtt. Jó kis kifutás az, amiből egyre többet vesznek. :)
"nem szabad "kormolni" és télen hideg motorral elindulni."
Kormolás alatt nem tudom mit értesz. Ha szemmel láthatóan kormol a kipufogó, akkor nekem a legelső utam a szervizbe vezetne. A kezelési útmutató az előző és mostani dízelemnél is azt írja, hogy indítás után a lehető leghamarabb el kell vele indulni. Csak kis gázpedálállással, elnyújtott gyorsításokkal, közepes motorfordulaton célszerű használni, amíg be nem melegszik. De ez ugyan úgy igaz a benzinesre is.
Szóval én nem rettegnék úgy a dízeltől, mint ahogy sokan teszik. Látom itt az oldalon is miket írnak... Nekem eddig két dízel autóm volt és kettőből kettővel teljes mértékben elégedett voltam. Nyilván van szopóroller ellenpélda is, mint ahogy benzinesből is van ilyen.
TDI-re mondják, hogy amit az üzemanyagon megspórolsz azt a szervizelére ráköltöd. Igen benne van egy 15 éves autóban egy turbófelújítás, porlasztócsúcs csere, adagoló felújítás, PD elemek meghibásodása PD motoroknál. Indul az hidegben is könnyen, ha valami baja van akkor legtöbbször az aksi lemerülése vagy épp rossz izzítógyertyák miatt szokott nehezen indulni.
Valamint vásárlás után nekem az első dolgom lenne vezérlést, szűrőket és minden folyadékot lecserélni, bármit is mond az eladó. De ez igaz a benzinesre is.
Köszönöm a segítséget!
A kormolás jelzőt az ismerősömtől vettem á, aki padlógázzal indul el, megkapart a kerék és égett gumifüstöt hagy maga után. Szóval jelentésileg azt takarná, hogy versenyautóként bánnak vele.
Az olaj- és szűrő cserére mennyit kéne össz-vissz számítanom? (Állítása szerint 15.000 km-enként cserélte).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!