Bővített hibakód kiolvasás otthon?
Van egy ELM327-es OBD II Bluetooth adapterem, amit különféle (androidos) programokkal kipróbáltam, a legtöbb program kiadta, hogy van egy hibakódja az autónak: P0303
Ebből a kódból csak az derül ki, hogy a 3. henger gyújtásával van valami hiba, de úgy tudom, hogy ehhez a hibakódhoz tartozik még egy szám is, ami alapján bővebb információt kaphatnák a hibáról, például: P0303 - 006.
Van olyan program, amivel ezt a számot otthon is ki lehet olvasni a hibakód mellé, vagy ezt csak szervízben tudják?
Ha kiolvasta, ott a kód, nem tudsz belőle többet kivarázsolni.
Innen jöhet a további hibakeresés.
De, biztosan létezik ilyen bővített hibakód (lehet nem minden autómárka esetén).
Például:
Elvileg részletesebb informácót ad a hiba okáról.
Az első linken az ottani topikindító VCDS-lite nevű szoftvert használ, de az nem működik az ELM327-es adapterrel.
Jobban utánaolvastam, és az ELM327 szerintem nem alkalmas a bővített kiolvasásra, a VCDS programhoz pedig külön kábel kell, amiből az eredeti elég drága, (az utángyártott kábelt külföldről rendelve pedig a vámon lehet lefoglalják és bírságot is kiszabnak).
A hibakódolvasás nem arról szól hogy a telefonra/laptopra telepített alkalmazás leellenőriz mindent az autón és függően a program alaposságától kiírja a hibákat.
Az ECU folyamatosan feldolgozza az adatokat, ha valamit hibásnak vél akkor eltárolja a hozzátartozó kódot. Ezt te kiolvasod, de olyan nincs hogy egyik programnak csak a felét mutatja meg, másiknak az egészet, olyan viszont van hogy az egyik program/kábel csak motorvezérlést tudja olvasni, másik a komfort elektronikát, kulcsokat, légzsákokat is (ebben jobbak a gyári cuccok).
Szóval ha az ELM327 nem mutat részletesebbet a hengerről, akkor ez van sajnos, nem is leszel vele okosabb.
Másik: vcds- vag com diagnostic software. Csak VAGokhoz jó, más kocsit hiába dugsz rá. Amúgy nekem az occó kínai van és nagyon hasznos.
Létezik utótag a hibakódban, igen, amivel pontosabban be lehet határolni a hibát.
Őszintén szólva ezek a filléres ELM-ek nem sokat érnek. Ott kezdődik a dolog, hogy kizárólag csak a motorvezérlővel kommunikálnak. Egy autóban pedig van még legalább 8-10 más vezérlő is, amiben lehetnek hibakódok. Ezek szerint még az utótagot sem mutatja... Nekem Opelem volt, ahhoz pl létezik a gyári Op-com tudásának 99%-át tudó kínai koppintás pár ezer forintért. Na az már használható is valamire. Nem csak a motorvezérlőt, hanem a teljes can-bus rendszer látta. Minden vezérlőt olvasott. Kimeneti teszteket lehet vele végrehajtani. Élő adatokat kiolvasni. Programozni is lehet vele jó pár dolgot. Gondolom más márkához is létezik hasonló kütyü. Ehhez képest egy ilyen kis androidos ELM egy lópukkantás, nem sok mindenre jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!