Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 16"-os alufelnit fogok 14"-os...

16"-os alufelnit fogok 14"-os acélfelnire cserélni. Hány kilót nyerek körülbelül ezen?

Figyelt kérdés
Nincsen gumis ismerősöm, a 16"-os az autón van gumival, a 14"-ost most vettem gumi nélkül - nem tudom összemérni őket és kíváncsi vagyok.

2019. ápr. 11. 13:35
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
0%
Úgy érted, hogy mennyivel lesz nehezebb?
2019. ápr. 11. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
kb. 10 kilogrammal lesz nehezebb a 4 fakerék. Nem lenne egyszerűbb lemérned?
2019. ápr. 11. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Nálam 17"-os alu a nyári szett, 15"-os lemezfelnis a téli. Egyszer lemértem a tömegűket. Nem emlékszem teljesen pontosan és nem is akarok hülyeségeket írni, de több kilóval volt könnyebb a lemezfelnis szett. Talán valami 2 kiló rémlik kerekenként.
2019. ápr. 11. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Hogy könnyebb, az tuti. És, ha kilókkal, akkor pláne jó. Azt nem tudom, hogy hogyan lehetne nehezebb a kisebb acélfelni egy nagyobb alufelninél, amikor azonos méretnél is jó eséllyel könnyebb a vékony acél-, mint a jóval nagyobb térfogatú alufelni.
2019. ápr. 11. 15:18
 5/12 anonim ***** válasza:

A 16" gyári méret volt, vagy optikai tuning része, és amúgy gyárilag 14-essel jött ki az autó?

Csak azért, mert ha a gyári méret 16, akkor nem biztos hogy a 14-esbe befér a féknyereg...

2019. ápr. 11. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
14, 15 és 16" a gyári méret. Mindhárommal lehetett kérni.
2019. ápr. 11. 18:40
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

Pontos számot én se tudok mondani, de az tény, hogy minden ősszel amikor felviszem a 16-os "könnyűfém" (höhö) felnire szerelt nyári gumikat a padlásra majdnem belerokkanok amíg felszenvedem őket a létrán (egyenként)

A téli szettet (acélfelnin) fütyörészve fel tudom vinni. Jó pár kilóval könnyebb az acélfelni.

2019. ápr. 11. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

Nos, az eredmények:

1. jóval könnyebb

2. jobban gyorsul

3. könnyebben fordul

4. biztonságosabb nedves úton

5. jóval olcsóbb a gumi rá

6. a 14"-os négyévszakossal a 16"-os nyárihoz képest fél literrel kevesebbet fogyaszt száz kilométeren

7. nem ráz szét ezeken a csodás magyar utakon

8. a nyomvájúk nem vezetik meg és a szervós kormányt nem tekergeti.


Semleges hatás: nem lett zajosabb.


Negatív hatás: a tapadás valami nagyon minimálisan gyengébb száraz úton - viszont nem megy el hirtelen.


Frenetikusan jó döntés volt! (Vredestein Quatrac 5 négyévszakos került fel rá)

2019. júl. 29. 12:18
 9/12 anonim ***** válasza:

Faxa! :)

Én a # 3-as vagyok. Borzasztóan nagy különbségeket én nem vettem észre a 17"-os alu és a 15"-os lemezfelnis kerekek között.

15-össel talán a ballonossága miatt kevésbé ráz az úthibákon, de csak árnyalatnyi a különbség.

Fogyasztás nálam decire ugyan annyi. Gondolom a 3cm-rel keskenyebb kerék kisebb gördülési ellenállását pont ellensúlyozza a téli mintázat, keverék nagyobb tapadása.

2019. júl. 29. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
51%

#8 Végre egy értelmes ember.

Mi is ezért cseréltük le a feleségem kocsiján a gyári 16-os felniket 15-ösre (kisebbe nem fért volna be a féknyereg, és a kocsit nem szállították 16-osnál kisebb felnivel), kapott négyévszakos Michelin Crossclimate-t, azóta nem esik ki az ember fogtömése, és nem rázza ki a vesekövét. Igaz, kanyarban kevésbé "húzzák sínen" mint a gyári kerékkel, de valamit valamiért.

2019. júl. 29. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!