Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Újabb Volkswagennél a vezetési...

Újabb Volkswagennél a vezetési mód választó (Eco, Sport, stb. ) csak kamu?

Figyelt kérdés

Van egy 8 hónapos Wolkswagenem (kézi váltós) és eddig csak normál módban vezettem. Most 700 km erejéig ECO módban használtam, de semmi különbség. Ugyanannyi a fogyasztás, ugyanannyi a fordulatszám, ugyanúgy gyorsul, nem lett lomhább.

Mi az értelme ennek?

Ha átteszem Sport módba, akkor sem húz jobban, nem nő a fordulatszám, semmi sem változik.

BMW-nél is próbáltam, ott azonnal érezni a különbséget módváltáskor.



#Volkswagen #sportmód #vezetési mód #eco mód
2019. ápr. 9. 13:30
 1/6 anonim ***** válasza:
A VW akkor is hazudik amikor kérdez.
2019. ápr. 9. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
VW touran automata váltos autonk van, és ott, ha átrakod ezeket a modokat, akkor rögtön érzed. Pl sport változatban sokkal gyorsabban vált, és a fogyasztása is magasabb.
2019. ápr. 9. 13:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 Szecessziós Vájling ***** válasza:
100%

1) Manuális váltónál a szoftver értelemszerűen nem tud felülírni semmilyen váltóvezérlést, ennek a variálhatósága kiesik.

2) Ha a motor nem képes a szelepnyitás vagy szelepemelés változtatására (mint pl. a BMW Valvetronic) akkor itt szintén eggyel kevesebb lehetőség van az autó sportosabbá vagy gazdaságosabbá tételére.

3) Változtatható geomtetriájú turbó lapátszögét tudja még állítani elég agresszívan a sport-mód, de ha ez nincs, akkor értelemszerűen megint csak csökken a mozgástér.

4) Ha valami adaptív "okos-futómű" van alatta akkor még azt szokták felkeményíteni sportmódban, de gondolom egy kézi váltós VW-n ez szintén nem opció.


Valószínűleg változik pár paraméter a motorban, de azok annyira jelentéktelenek, hogy nem érezni akkora különbséget, mint egy kifinomultabb társánál, egy fapados autóban ezzel együtt kell élni.

2019. ápr. 9. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat.


Utolsó: ezek az opciók valóban nincsenek benne.

Sport módnál van lehetőség kézzel beállítani dolgokat, de egyikről sem tudom, hogy mi, ezért nem nyúltam még hozzá. Ezt majd áttanulmányozom.

2019. ápr. 9. 13:58
 5/6 anonim ***** válasza:

Szerintem csak a gázpedál karakterisztikáját változtatja.


Tehát pl. a félig benyomott gázpedál az ECO-módban csak mondjuk 40%-nak, Sport módban meg mondjuk 60%-nak felel meg.

De ha te ugyanolyan ütemben akarsz gyorsulni, akkor ECO módban jobban fogod nyomni a gázt, így tehát összességében semmi különbség nem lesz.


Ha elektromos a kormányszervó, akkor esetleg azt is keményebbé teszi.


A BMW valószínűleg komolyabban belenyúl a motor működésébe (szelepnyitásba, előgyújtásba, stb.), de csak találgatok.

2019. ápr. 9. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

+Eco módban kikapcsol a klíma + a levegőkeringetés, stb...

Nyilván motor és a gázpedál karakterisztikához tud hozzányúlni leginkább, de a fordulatszámod az a váltóáttételtől függ, meg nem mindegy hogy egy 1.0tsi vs 30d -t hasonlítunk össze vagy egy 2.0cr-t a 20d-vel.

2019. ápr. 9. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!