Újabb Volkswagennél a vezetési mód választó (Eco, Sport, stb. ) csak kamu?
Van egy 8 hónapos Wolkswagenem (kézi váltós) és eddig csak normál módban vezettem. Most 700 km erejéig ECO módban használtam, de semmi különbség. Ugyanannyi a fogyasztás, ugyanannyi a fordulatszám, ugyanúgy gyorsul, nem lett lomhább.
Mi az értelme ennek?
Ha átteszem Sport módba, akkor sem húz jobban, nem nő a fordulatszám, semmi sem változik.
BMW-nél is próbáltam, ott azonnal érezni a különbséget módváltáskor.
1) Manuális váltónál a szoftver értelemszerűen nem tud felülírni semmilyen váltóvezérlést, ennek a variálhatósága kiesik.
2) Ha a motor nem képes a szelepnyitás vagy szelepemelés változtatására (mint pl. a BMW Valvetronic) akkor itt szintén eggyel kevesebb lehetőség van az autó sportosabbá vagy gazdaságosabbá tételére.
3) Változtatható geomtetriájú turbó lapátszögét tudja még állítani elég agresszívan a sport-mód, de ha ez nincs, akkor értelemszerűen megint csak csökken a mozgástér.
4) Ha valami adaptív "okos-futómű" van alatta akkor még azt szokták felkeményíteni sportmódban, de gondolom egy kézi váltós VW-n ez szintén nem opció.
Valószínűleg változik pár paraméter a motorban, de azok annyira jelentéktelenek, hogy nem érezni akkora különbséget, mint egy kifinomultabb társánál, egy fapados autóban ezzel együtt kell élni.
Köszi a válaszokat.
Utolsó: ezek az opciók valóban nincsenek benne.
Sport módnál van lehetőség kézzel beállítani dolgokat, de egyikről sem tudom, hogy mi, ezért nem nyúltam még hozzá. Ezt majd áttanulmányozom.
Szerintem csak a gázpedál karakterisztikáját változtatja.
Tehát pl. a félig benyomott gázpedál az ECO-módban csak mondjuk 40%-nak, Sport módban meg mondjuk 60%-nak felel meg.
De ha te ugyanolyan ütemben akarsz gyorsulni, akkor ECO módban jobban fogod nyomni a gázt, így tehát összességében semmi különbség nem lesz.
Ha elektromos a kormányszervó, akkor esetleg azt is keményebbé teszi.
A BMW valószínűleg komolyabban belenyúl a motor működésébe (szelepnyitásba, előgyújtásba, stb.), de csak találgatok.
+Eco módban kikapcsol a klíma + a levegőkeringetés, stb...
Nyilván motor és a gázpedál karakterisztikához tud hozzányúlni leginkább, de a fordulatszámod az a váltóáttételtől függ, meg nem mindegy hogy egy 1.0tsi vs 30d -t hasonlítunk össze vagy egy 2.0cr-t a 20d-vel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!