"Erősebb" benzinest első autónak? Újabbat vegyek inkább?
Sziasztok!
Van összesen 2 MFt-om kocsira. (Vétel+Átírás+első szervíz stb.)
Rengeteg típus tetszik igazából...nem tudok egyszerűen dönteni. Tudnátok ajánlani nekem néhányat?
Feltételek :
- 194 cm vagyok, legyen elől kényelmes. Hátul nem érdekes.
- mint említettem, benzines legyen, legalább 120 de inkább 140 lóerő. Eddig egy 95 lovas kocsit hajtottam és nem volt biztonságos. (Nehézkes előzés, autópályán sok zaj)
- szóba jöhet : coupe, sedan, ferdehátú
- unalmas formájú autót sem szeretnék : pl.: 5-ös golf, de egy Fiat Bravo már tetszik.
- fogyasztás nem érdekel
- megbízható legyen, nem azt mondom, hogy hibátlan, de 2 hetente ne rohadjon le.
Rengeteg típust megnéztem, sok tetszik, de nem tudok dönteni. A 7. Gen Accordra azt mondják jó választás, de a legtöbb 16 éves és 300+ ezer km-el. Tetszik is amúgy. De egy Bravo 6-7 évvel fiatalabb ezért a pénzért és magyarországiak, sok 150 ezer km alatt (1.4 t-jet). Amik még tetszettek : Hyundai Coupe, mk2 a "szebb lámpás" Focus(2.0), Lexus IS200, UFO Civic sedanja (1.8), Mazda 3 és 6 2.0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS illetve ebből vennék egyedül dízelt 1.9 JTDM 16V, Toyota Corolla 1.8TS 2007, BMW E46 320i vagy 325i, Mitsubishi Lancer 2008-tól (1.8) ez nagyon pöpecül néz ki :D...a 2000-es évek Audijai és Mercijei szerintem csúnyák. Főleg a merci. A C osztály azzal az okádék belsővel. Tudtok még ezeken kívül valamit ajánlani? Melyik lenne a "legracionálisabb" választás?
Hetes accord jó, de átírás, vezérlés + olaj csere és mindennel nehézkes a 2 millió.
Egy jó állapotú accord a sima BHZ 2 literes 155 lóerős motorral 1.7 millió környéke, 2.4-es BYZ 189 (192 JDM) pedig alapból 2 feletti történet.
A civic 8 tágas, 140 lóerő és megbízható de az is 2.5-es projekt.
Az accord erős, de hosszú áttételleles eltolt váltóval szerelték.
Magyarul tipikus kényelmi autónak, "limuzinnak" van tervezve. A sebesség és gyorsulás érzet kicsi benne.
Hiába tart lépést egy 325i-vel könnyedén, a 325-ben a sebesség érzet nagy, az accordban semmi.
Alfa 159 : fanatikus autó.
325i e46: drágább történet.
Lexus : Nem túl tágas.
Tipp: CLK C209-es széria Mercedes.
Az E és C osztály között van, a C-nél nagyobb lépték, igazából az E osztály 2 ajtós kupé kiadása.
CLK-240-et ajánlom.
Sima V6 170 lóerő 2.6 literes.
Igazából nyomatékos, mint erős.
Könnyű autó, kényelmes multilink, és tágas.
Dupla tengelyen oldották meg az asszinkron váltót.
Az első 3 fokozat nagyon rövid (115 papír szerint a hármas vége), a nyomaték miatt jó sebesség és gyorsulás érzet.
Hátránya: Nehéz jót kifogni nagyon, érdemes elvinni márkaszervízbe átnézetni, 46 ezer forint áfával a komplett átnézés.
Egyébként: A 2. generációs Focus sláger, pénzben tökéletes a 2 millió és marad is bőven.
Megbízható, a méretosztályhoz képest tágas.
Nekem nem jön be ez a belső, de izlés kérdése.
Ezekből Lexus IS200 és E46 330i amivel van tapasztalatom.
A Lexus egy finom müszer, nagyon preciz autó. A hangszigetelés, a kományzás, a világklasszis váltó. Másképp jó, mint megszoktuk.
Megbizható, az alkatrészárak elfogadhatóak.
Hátránya, hogy belül nem tágas. 183 cm-vel kényelmes volt, 194-el kétlem. A motorja hat henger, de pörgetve jön meg az ereje, igy a fogyasztás is nő.
E46 330i,325i-ezekböl nehezebb jó példányt kifogni (ellentétben a Lexussal), ezeket általában hajtják is.
Alkatrészben nem vészes, de pl futómüre gyakran kell költeni (Budapesten). Kicsivel több hely van benne mint a Lexusban.
Viszont vezetni más, és élmény is. Nekem a 330i 9-12 közt fogyaszt.
Hyundai Coupét érdemes megnézni, állitólag megbizható, élményben nem tudom mennyit adhat.
Elsö autónak Focus, Accord nem túl családias?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!