Lehetséges, hogy a check engine egy nem gyári alkatrész miatt világít folyamatosan?
Mi a hibakód?
Egyáltalán a lambdaszondát jelzi hibásnak?
Mit jelent az, hogy "katalizátort jelez"?
Ha előtte nem volt hibajelzés, miért lett cserélve a lambdaszonda?
Ha csere után világít a lámpa, miért lett kifizetve, és az autó elhozva?
Nincs olyan, hogy gyári beállításoktól picit eltér, a lambdaszonda az lambdaszonda, lehet jó vagy rossz. Meg lehet egész más a baj.
De még mennyire okozhat hibakódot.Már az is,ha a szonda fűtési áramfelvétele bizonyos mértékben eltér az eredeti szonda áramfelvételétől.Hiába a jelvezetéken mérve jók az értékek és a kipufogón kiáramló gázok összetétele is jók,ha az ECU-ban hibakódot generál,akkor csak a szonda csere fog segíteni.
Ha a nagyobb a fűtési áram felvétele okozza,akkor egy előtét ellenállással fillérekből megoldható a hiba oka,de ha a motorvezérlő számára a keverék összetételt szabályozó jel hibája az okozója,akkor már a szonda kalibrálásához komolyabb mérések is kellenek,hogy a motorvezérlőhöz lehessen alakítani.Ez utóbbi összesen már többe kerül ,mint egy megfelelő és jó minőségű szonda.Ezt is szokták alkalmazni teljesítmény növelésként a vezérlő egység is átírásával.
Vannak típusok,főleg a régebbi gyártmányok között ,amiknél elég lehet ehez a fajta tininghoz alkalmazni egy jól megválasztott előtét ellenállást kipufogógáz méréssel és nincs is hibakód.
Én minden kép a cserét javaslom a megfelelő szondára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!