Némelyik összkerekes autónál azért van olyan lehetőség hogy kikapcsolható az első hajtás mert összkerékkel nem lehet driftelni?
#3 Mondjuk konkrétan 1db BMW tudja ezt (eddig)
#5 Azért az a szériától kicsit távol áll (látva a fóka rs gyenge hajtásrendszerét)
#6 Nekem a Drift szóról valahogy nem a pick-up jutott eszembe
Há' hogyne. A marketingesek kedvenc célcsoportja Sztrítrészer Petike, aki miután az összes NFS-t kiakasztotta, rohan venni valami jaó bika háccsókerekes ótót, hogy driftelhessen.
Azok az autók, amelyek összkerékhajtásúak, de az első tengely hajtása kikapcsolható, alapvetően kétfélék lehetnek. Az első csoportba a kapcsolható összkerékhajtású terepjárók és teherautók tartoznak. Ezeknél a hátsó tengely mindig hajt, az elsőt csak akkor kapcsolod be, ha szükséges. Nem azért, hogy a sofőr két fuvar között driftelhessen a parkolóban, hanem azért, mert ha épp jók a terepviszonyok és a hátsó tengely tapadása is elég, nem kell pörgetni az elsőt is, csak növekszik a fogyasztás. Illetve az ilyen hajtásláncokban nincs központi differenciálmű, tehát csak laza talajon használhatóak, mert aszfalton a tengelyek közötti fordulatszám-különbség miatt a kapcsolószerkezet feszül - de csak addig, amíg valami valahol el nem törik.
A második csoportba tartoznak az elektronikus vezérlésű összkerékhajtások azon ritka megoldásai, ahol az első tengely hajtása teljesen lekapcsolható. Ezeknél tényleg az a fő szempont, hogy ha már apa kiadott 20-30 milliót (vagy még többet) a jaó bika erős ótóér', néha el tudja rúgni a lámpánál. Viszont életveszély lenne 5-600 lóerőt csak a hátsó kerékre engedni, ismerve apa szellemi képességeit és vezetési tudását: hamar az árokban kötne ki a pénzes vevő, az meg nem jó a gyárnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!