Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Némelyik összkerekes autónál...

Némelyik összkerekes autónál azért van olyan lehetőség hogy kikapcsolható az első hajtás mert összkerékkel nem lehet driftelni?

Figyelt kérdés
2019. márc. 30. 16:29
 1/10 anonim ***** válasza:
92%
Igen, a mérnökök pont ilyen megfontolásból álmodták és alkották meg a kapcsolható összkerék meghajtást.
2019. márc. 30. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
84%
Mondjuk nem tudok olyan autórol az új M5-ön kívül olyat aminél az első hajtást le tudnád kapcsolni.
2019. márc. 30. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Hát igen, ez többnyire a BMW-kre jellemző!
2019. márc. 30. 17:52
 4/10 anonim ***** válasza:
Egyértelmű.
2019. márc. 30. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Amúgy Ken Blocknak egész jól megy a drift összkerékkel is.
2019. márc. 30. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Szerintem a pickup-ok mind tudják ezt. (Ranger, Hilux, Navara).
2019. márc. 30. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

#3 Mondjuk konkrétan 1db BMW tudja ezt (eddig)


#5 Azért az a szériától kicsit távol áll (látva a fóka rs gyenge hajtásrendszerét)


#6 Nekem a Drift szóról valahogy nem a pick-up jutott eszembe

2019. márc. 30. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
Inkább a felesleges fogyasztás elkerülése miatt (hiszen a közelekedési szituációk 99%-ában nincs szükség a négykerék hajtásra). Ki a makk akar driftelni egy BMW-vel? Mármint igen értem, hogy a 18 éves gyerekek a hasonló korú kocsijaikkal az üres parkolókban biztos, de hogy ezért lenne ez a funkció nagyon sok négykerekes autóban, az enyhén szólva is röhejes gondolat :D
2019. márc. 30. 18:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%
mivel a driftelés közúti forgalomban tilos, ezt segítő funkciót egyik cég sem épít be
2019. márc. 30. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Há' hogyne. A marketingesek kedvenc célcsoportja Sztrítrészer Petike, aki miután az összes NFS-t kiakasztotta, rohan venni valami jaó bika háccsókerekes ótót, hogy driftelhessen.

Azok az autók, amelyek összkerékhajtásúak, de az első tengely hajtása kikapcsolható, alapvetően kétfélék lehetnek. Az első csoportba a kapcsolható összkerékhajtású terepjárók és teherautók tartoznak. Ezeknél a hátsó tengely mindig hajt, az elsőt csak akkor kapcsolod be, ha szükséges. Nem azért, hogy a sofőr két fuvar között driftelhessen a parkolóban, hanem azért, mert ha épp jók a terepviszonyok és a hátsó tengely tapadása is elég, nem kell pörgetni az elsőt is, csak növekszik a fogyasztás. Illetve az ilyen hajtásláncokban nincs központi differenciálmű, tehát csak laza talajon használhatóak, mert aszfalton a tengelyek közötti fordulatszám-különbség miatt a kapcsolószerkezet feszül - de csak addig, amíg valami valahol el nem törik.

A második csoportba tartoznak az elektronikus vezérlésű összkerékhajtások azon ritka megoldásai, ahol az első tengely hajtása teljesen lekapcsolható. Ezeknél tényleg az a fő szempont, hogy ha már apa kiadott 20-30 milliót (vagy még többet) a jaó bika erős ótóér', néha el tudja rúgni a lámpánál. Viszont életveszély lenne 5-600 lóerőt csak a hátsó kerékre engedni, ismerve apa szellemi képességeit és vezetési tudását: hamar az árokban kötne ki a pénzes vevő, az meg nem jó a gyárnak.

2019. márc. 30. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!