1.2HTP 40kW 2005 Skoda Fábia, mi az ideális fordulata?
Sziasztok!
Szinte biztosan hülye kérdés, de nem akarom megölni a kocsim motorját.
Ennek a kocsinak mi az ideális fordulatszáma, és melyik az ideális "váltós" fordulata?
Az alapgáz 1000 környékén van. Városban és négyesig, ha tartósan valamelyik sebességben kell lennem, akkor olyan 2000-2200 környékén járom.
Azt észrevettem, hogy 2000 alatt nem szeret, olyankor mindig vissza is kell váltanom.
A határban járom 100-al 3000 fordulaton.
Mikor megvettem annyira nem gyorsult, és 3000+ fordulaton meg is akart halni, de az utóbbi időben, ha nem is egy versenyautó, de már fürgébb, és gyorsuláskor a fordulat is már pikk-pakk felmegy 3500+-ig,
A kérdés tehát ismét, hogy mi a minimális, ideális ill. maximális fordulat, amivel érdemes menni?
Városban és határban egyaránt.
Biztos valami spórolós használta előtted, aki sosem pörgette és el volt lustulva.
Én rengeteget mentem 1.2-es autóval (nem Fabia), és megtanultam, hogy hogy kell egyszerre spórolósan és haladva is vezetni.
2000 alá sose engedd, tartós haladásnál sem. Mindig 2000-2500 között legyen a fordulat, persze ha nem mész 80-nál gyorsabban. Gyorsításnál 3000-ig pörgesd, ott váltsd el, kivéve mikor nagyon haladni akarsz, akkor mehet bármeddig.
A fogyasztás ráájöttem, hogy nem fordulat, hanem jobblábfüggő. Én hajlamos voltam úgy gyorsítani, hogy minden gyorsításnál szinte padlóig nyomtam a gázt, alacsonyabb fordulaton is. Haladás nem volt, cserében sokat fogyasztott. Utána tanultam meg (minden autóval így van), hogy fokozatosan, lineárisan kell nyomni a gázpedált, és akkor lesz takarékos, egy litert is tudok így spórolni 100 kilóméteren.
Autópályán is mentem vele, 120-nál gyorsabban nem erőltetem, nekem akkor pörgött 3800-at. Az már bőven sok hosszú távon.
Nincs olyan, hogy "az ideális fordulatszám".
Különböző üzemállapotokban más és más az ideális.
Pl. álló helyzetben alapjáraton 800 rpm az ideális, de mondjuk egy emelkedőn előzéskor 5000-6000 rpm az ideális, mert különben a szembejövő kamion széttrancsíroz. Jó, ezek elég extrém példák, de pl. egy enyhe lejtőn 1700 körül tök jó, míg megpakolva egy nagy emelkedőn nem engedném 2500 alá.
Ha az a kérdés lényege, hogy hol fogyaszt a legkevesebbet, akkor arra általánosságban annyit lehet mondani, hogy alacsonyabb fordulatszámon kevesebbet fogyaszt.
Nyilván ez csak addig igaz, amíg nem szenved a motor és nem kell neki padlógázt adni.
A padlógáz sosem takarékos, mert olyankor túldúsítja a keveréket, ami azzal jár, hogy a hatásfok romlik, a teljesítmény nő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!