Ki lehet majd ütni a kocsiból, az autómatikus sebességkorlátozást?
Figyelt kérdés
3 napja olvastam a hírt, hogy be fogják vezetni nálunk 2022-től, hogy csak olyan autókat lehetlesz forgalomba hozni, amikben van autómatikus sebességkorlátozás, sőt fekete doboz is lesz minden kocsiban. (Fekete-doboz eddig csak olyan autókban volt, amire black-box tipusú biztosítást kötöttél. Tipikusan frissjogsisok használták. Jóval olcsóbb mint a hagyományos biztosítás, cserébe nem száguldozhatsz. Nah most ez minden kocsiban benne lesz). A sebességkorlátozó autómatika meg ugye nem fog a megengedett sebesség fölé engedni. Mióta ezt olvastam, ezen kattogok, hogy még van pár év, aztán oda a vezetés élménye. Ki lehet majd ezeket valahogy kapcsolni a kocsiban?2019. márc. 28. 15:34
11/13 anonim válasza:
Ész nélkül száguldozni ne lehessen, de abban semmi durva nincs, ha valaki az üres M6-on nappal 160-al "száguld", ráadásul az ilyesfajta korlátozás, azon túl, hogy nem veszi figyelembe pl. egy esetleges rendkívüli helyzetet, a fekete dobozzal együtt gyakorlatilag már egy olyan orwelli világ felé vezető úton lenne az első lépés, amit nem, még a balesetek megelőzése sem indokolhat. Persze, minden baleset tragédia, de balesetmentes autózás nincs, és vannak olyan elvi korlátok, amit a balesetmegelőzés jegyében sem kellene átlépni. lehet, hogy ez még a nem vörös vonal, de nem kéne ilyen irányba elindulni. Mellesleg az autó antropomorf, személyes tárgy, akkor is elvárom, hogy HOZZZÁM legyen lojális, ne pedig a törvényhez, és hatalomhoz, ha semmilyen szabálysértés nem akarok elkövetni vele. Majd én eldöntöm, hogy jogszerűen járok-e el, és a hatalom majd legfeljebb engem, mint személyt elővesz, az autónak azonban, mint antropomorf tárgynak, és az én személyes rabszolgámnak nehogy már az legyen a dolga, hogy a hatalom képviseletében rákényszerítsen a jogszerű magatartásra... Egyáltalán mondhatnám egy olyan tárgyra, hogy "AZ ENYÉM", amelyik a hatalom kezeként működve, ahelyett, hogy az én szolgám lenne?
12/13 anonim válasza:
Akármennyire is hihetetlennek tűnik az állítás, a Ferrari, "Corvette vagy Tesla tulajok valószínűleg jelenleg is nagyobb arányban tartják be a közúti sebességkorlátokat, mint más típusok sofőrjei. Ez a szabályozás nem a drága és erős autókról szól, pont azért lesz jó, mert a BMW-k, Fordok, Skodák meg egyéb kommersz autók sem fognak tudni száguldozni. 180-as tempót egy Fiat 500 is röhögve visz, pedig nem biztos, hogy kéne neki."
Ugyan már, a Fiat 500-nak a 180 már a vége körül van. Amúgy pedig biztos vagyok benne, hogy a Ferrári tulaj milliárdosok eddig is mentek gyorsan, nyugaton is... Egy Swift Sport-nak pedig a 160 teljesen normális.
13/13 anonim válasza:
Korlátozás nem kéne, csak fekete doboz, de az utólag is minden kocsiba. Mindenki annyival léphetné túl a megengedettet, amennyivel akarja, de ha emiatt okoz balesetet, akkor végleges jogosítványelvétel, soha semmilyen módon (új tanfolyam, új vizsga) vissza nem szerezhető módon. Lényeg: ne lehessen pénzzel, birsággal megoldani, mint hogy az a "szegény" mercis tökömtudja milyen Richárd megúszta, aki kiirtott egy családot abban karambolban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!