Ki lehet majd ütni a kocsiból, az autómatikus sebességkorlátozást?
Vélhetően ki, engem az autós része kevésbé érint, bár az is megy 210 körül, de motorral teljesen másabb, 270-ig nevetve fent van másodpercek alatt az egész...
Egy Astra-nak meg sose volt vezetési élménye, abba nem kár a limiter.
Pont ugyanúgy lehet majd kikapcsolni, mint az ESP-t, ABS-t vagy részecskeszűrőt. Vagyis átlagos Csiptuning Matyiknak sehogy, mert csak elbarmolják az autó gyári állapotát és több kárt csinálnak majd vele, aminek a javítását aztán a márkaszerviz jó drágán fogja kiszámlázni.
Egyébként a sebességkorlátozó az út menti táblákat figyeli vagyis versenypályán ugyanúgy száguldozhatsz a kocsiddal, közúton meg most is ugyanúgy tilos a gyorshajtás, ahogy 2022 után gyártott típusokkal lesz, tehát nem változik semmi. Az autóvezetés élményét az adja, hogy szabadon, kulturált keretek között eljuthatsz A-ból B-be, ez ezután is meglesz. A szabályozás viszont nem vonatkozik az új motorkerékpárokra vagyis ha te ilyen streetfighter legény vagy akkor továbbra is fogsz tudni olyan járművet venni, amivel megmutathatod a tökösségedet a lány ismerőseidnek.
100 évvel ezelőtt a vágtató ló volt a leggyorsabb közlekedési eszköz, de szegény elég gyorsan kimerült, váltani kellett.
Most meg már az ötszörös sebesség is kevés.
Miért kell gyorsabban menni a megengedettnél?
Kikapcsolhatatlanra nem lehet megépíteni, de annak nincs különösebb műszaki akadálya, hogy nyom nélkül ne lehessen kikapcsolni.
Szerintem fontosabbnak kéne lennie az emberéletnek, a gyorshajtásból eredő balesetek csökkentésének, mint annak, hogy olyan emberek, akiknek nem volt gyerekszobája sportkocsikkal közúton száguldozzon.
Nem féltem az autógyártókat sem. A 3 oldalas extra listából a motor teljesítménye csak egyetlen egy pont, nem fogja őket gazdaságilag hazavágni a sebesség limit.
Akármennyire is hihetetlennek tűnik az állítás, a Ferrari, Corvette vagy Tesla tulajok valószínűleg jelenleg is nagyobb arányban tartják be a közúti sebességkorlátokat, mint más típusok sofőrjei. Ez a szabályozás nem a drága és erős autókról szól, pont azért lesz jó, mert a BMW-k, Fordok, Skodák meg egyéb kommersz autók sem fognak tudni száguldozni. 180-as tempót egy Fiat 500 is röhögve visz, pedig nem biztos, hogy kéne neki.
Egyébként a hard-limit nyilván nem 130 km/h-nál lesz, hanem engednek egy kis tartalékot, általában 140-150 km/h-ig elenged rövid ideig a legtöbb ilyen elektronikával szerelt kocsi. Előzésnél azért nem fog problémát okozni, mert ha mindenki felülről korlátozott, akkor senki nem fog tudni gyorsabban menni, mint a maximálisan megengedett sebesség, vagyis nem fogod utolérni azt, aki ugyanúgy csak 130 km/h-val mehet, mint te (azaz előzni sem kell, csak a buszokat a és kamionokat).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!