Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért puhult el az összes...

Miért puhult el az összes sportautó?

Figyelt kérdés

Már egy ideje autókat nézegetek, és nem igazán találtam magamnak megfelelőt. Mindenféleképpen egy kellően sportosat szeretnék. De az összes mai autó már agyon-szervózott, elektronikával teletömött, kórházi műtőknél is sterilebb, könyvtári szinten csöndes, nulla oldaltartású ülésekkel felszerelt, folyamatosan alulkormányzott járművek lettek, amik kormányán kb. annyi visszahatás van mint egy modern mosógép ajtónyitó kallantyúján centrifugálás közben. Egy széria Trabantot is nagyobb kihívás elvezetni, mint a legtöbb sportautót. És ez nekem nagyon nem tetszik. A vezetési élményük lehet jobb a modernebb autóknak, de a karakterük teljes mértékben eltűnt, olyan semmilyen az összes. Gyártanak még autókat olyanok számára, akik valóban szeretnek autót vezetni és nem csak beülni egy guruló dobozba majd azzal A-ból B-be eljutni?

Igazából úgy legfeljebb 10 millió Forintot szántam autóvásárlásra, tehát nem biztos hogy zsír új autó szeretnék venni. Amiket eddig próbáltam az az új MX5, E92 M3, GT86, RS4, RS5, Focus RS (a régebbi), az új Giulia (nem a QV változat), Golf R, Clio RS (2016-os), plusz ami most nem jutott eszembe. Ezek közül egyik se felelt meg, futóműre mind túl lágy, de a legrosszabb tulajdonságuk hogy a kormányuk túl könnyű és nincs benne sok érzet (kivéve talán a Focus-ban, mert az gázadásra megpróbálja kitekerni a kormányt az ember kezéből, ami úgy tetszik is, de ettől függetlenül azon sem érezni sok mindent az aszfaltból).


Szóval valami olyan autót keresek, amit tényleg vezetni kell, nem kell benne lennie semmilyen segítő asszisztensnek, ha bedobom rendesen a kanyarba akkor ne az orrát tolja el és lehessen vele "látványautózni" is - tehát csak hátsó esetleg összkerék-meghajtású jöhet szóba.



#keménység #sportos #autóvásárlás #élményautózás #sportos vezetés #10 millió Forint
2019. márc. 25. 13:14
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:
Ja, és mielőtt megszurkáltok, NEM utcai használatra kell, de nagyon nagy előny lenne, ha lehetne vele ott is közlekedni, ezért is elsősorban valami gyári autót keresek.
2019. márc. 25. 13:17
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Mert ezt kívánja a piac. Nézzen ki sportosan a verda, de ez minden amit a mai vevő elvár. A sportos külső mellett viszont legyen kényelemes, könnyen vezethető, és napi használatra alkalmas.

A BMW pl. a kisebb modelleknél lassan átáll elsőkerék-hajtásra, mert a vevők ezt kérik. A kutya nem akar ma már a kitörő hátsó tengellyel kínlódni. Legyen BMW mert presztízs, menő, szép, de ugyanakkor legyen bolondbiztos. Ez az átlagvevő igénye.

De mondok olyat amitől sírva fakadsz. Ismerősöm Németországban új M3-ast rendelt, és a gyártásmegrendeléskor külön kérte az alapfelszereltséghez tartozó M sportfutómű elhagyását, mondván hogy ne rázza ki a lelkét, úgysem használja ki, inkább szép komfortosan fusson az autó egy szériafutóművel, és ne rázzon. Ez a trend, erre reagálnak a gyárak.

Amiről te beszélsz, arra nincs tömeges igény.

2019. márc. 25. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
25%
Sztereotípiák. Beülsz egy új akármilyen sportos autóba, összefoshod magad, ha meghajtod rendesen, a régebbi autók gagyinak fognak tűnni mellette. Egy E92 M3-ast puhánynak nevezni? Ne hülyéskedj ember, a fejed leszakítja. 280 lovas Alfa Giula? Ha ismernélek, szívesen elvinnélek egy körre.
2019. márc. 25. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Hát a régebbiek ezerszer jobbak.


Első kerekes szerintem kiesik, azok elég gagyik.

Hátókerekest nehéz vezetni, 4x4 a legjobb.


Tény, hogy a régebbi autókban sokkal jobban átjön a vezetés élménye.

Régieket elég jókat kapsz 10 millióért vagy alatt.


Pl. amik a rallyban is istenkirály autók voltak:

Audi S1 quattro, Peugeot 205 T16, Lancia Delta akár egy Stratos, Vagy ford escrot RS200 vagy akár egy RS2000...


Stb stb.

Igaz ezek nem mai autók és elég ritkák is, de úgy mennek mint a vadállat :)

Az autósok 99,9%-át odaverik.


Aztán ott vannak még az újabb de gyengébb autók amikben elég sok tuning potenciál rejtőzik:


Egy B-s vagy C-s corsát is úgy fel lehet húzni mint a barom.

2019. márc. 25. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 Szecessziós Vájling ***** válasza:
61%

Nem puhultak el, csak neked nincs pénzed sportautóra. Ezek közül legfeljebb az MX-5 és GT86 a sportosabb, a többi egyszerű utcai autó nagy teljesítménnyel. Ettől függetlenül KTM X-Bow-t, Lotus Exiget vagy Az Alpine A110-t ugyanúgy gyártják, csak a pénztárcádon kívül helyezkednek el.

De ezen a pénzen simán be lehet fizetni egy-két szezonra valamelyik hazai rallysprint vagy rallycross kupába (akár R2-ben is) is egy bérautóval amiben ki van iktatva az összes vezetést segítő elektronika, s lesz is kivel összemérni a tökösségedet, nem csak magadnak autózol.

2019. márc. 25. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
0%

Hát pedig tényleg puhányak az új sportautók.


Elég csak megnézni ezt a videót :)

[link]


10 millából már szépen ki lehet hozni egy egészséges S1 quattrót amivel el lehet menni találkozókra stb és 100-ból 99 embernek csorogni fog rá a nyála :D


Egy BMW-t alig néznek meg, egy alfát meg kb. senki!

2019. márc. 25. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Én gyorsasági motorokkal foglalkozom hobbi szinten, és az alig pár éves motoroknál is már az elektronika vezet az ember helyett.

S1000RR-ben alapvetően nem is enged egy kerékre az asszisztens, de szerencsére kikapcsolható.

Egy K6-os gsxr hozzá képest egy bika mintha le akarna dobni magáról, nyers agresszív erő az egész.

2019. márc. 25. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

"Gyártanak még autókat olyanok számára, akik valóban szeretnek autót vezetni és nem csak beülni egy guruló dobozba majd azzal A-ból B-be eljutni?"

Gyártanak, csak azokat vagy nem tudod megfizetni, vagy nem elég menő a márkajelzés rajtuk ahhoz, hogy kipróbáld őket.

2019. márc. 25. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
10%

Kezdjük ott hogy "sportautó" hátsó hajtásnál kezdődik, na már itt kiesik a gyártók 80%-a.


Most ha kihagyjuk a listából a kimondottan csak sportkocsikat készítő gyártókat akkor csak a BMW és a Mercedes marad, az átlag ember ezekből tud válogatni...


Te tudod de én a helyedbe nem vennék első hajtásost, azzal nem lehet drifttelni! Másrészt pedig minimum 3 literes, V6-ost vennék!

2019. márc. 25. 18:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

"Kezdjük ott hogy "sportautó" hátsó hajtásnál kezdődik, na már itt kiesik a gyártók 80%-a."


Már alapból ez mekkora egy hülyeség. Ilyen felfogással nektek semmi sem fog megfelelni.

Hogy beszéljek egy kicsit tapasztalatról is: volt 192 lovas, épített sportfutóműves, sperrdiffis E30-as 325-ös BMW-m. Igazi kőkemény régivágású sportautó, ma vagyonokat érne már, sokak szemében jobb, mint a 4 hengeres M3-as (az enyémben is). Ennek ellenére állítom azt, hogy egy Audi S5-el, egy Focus RS-el, egy kombi RS4-essel sokkal nagyobbat, durvábbat lehet autózni, mint az E30-al. Igen, nagyon gépszerű élmény, hogy az E30-as még egy gyengén szigetelt, közvetlen autó volt, ami miatt jobban meg kellett küzdenii vele, hogy úton tartsd, de ettől nem jobb autó, sőt. Egyedül driftre volt kiváló, de lássuk be, a drift, vagy ami a legtöbben csinálnak, sima gumiégetés, teljesen értelmetlen.

2019. márc. 25. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!