BMW f30 320i vagy hasonló korú Honda Accord 2. 0?
Ezt a két autótípust néztem ki, mindkettőből 2012-2014 közötti évjártút vennék a fent említett motorokkal. Jövő héten megyek ismerősökkel tesztvezetni mindkettőt, de addig is szeretném megtudni, ti melyiket ajánlanátok. Napi 2x45 perc ingázásra lenne fogva országúton, plussz sokat járok hétvégente kirándulni, télen síelni, nyáron tengerparta. Fontos nekem a nagy méret, a biztonság, a kényelem, a megbízhatóság, legyen dinamikus és ne legyen nagy a szélzaj. Szeretek vezetni, szeretem, ha én irányítom az autót, és nem szeretnék egy egyszerű közlekedőedényben ülni.
A BMW mellett szólna a hátsó kerék hajtás, és a minőségibb beltér, a Honda mellett pedig a megbízhatóság, és az egyediség, mert hát valljuk be, az Accord nem egy tucatautó, és nem is fűződnek hozzá negatív sztereotípiák.
Mindenképp benzinest szeretnék, a dízeleket nem szeretem, a fogyasztás nem érdekel, inkább tankolom az autót mint hordjam folyamatosan szervízbe.
Jelenleg egy 2004-es Toyota Avensisem van, 1.8 benzines, azt használom már 10 éve, bele is tettem jó magam 400 000 kmt, most jár az óra 580 000-nél. Nem fogyasztott az sem sokat, szervízbe is csak olajcserére és kopoalkatrészek miatt vittem, nagyjából hasonlót várnék el a következő autómtól is. Ez már önmagában az Accord javára billentené a mérleget, csakhogy semmit nem tudok a benzines BMW-kről, mindenki csak dízellel veszi a fogyasztás miatt. Van bármi tapasztalatotok róla? Esetleg 30-iről?
F30 320i-m van, de már az újabb motorral, a B48 motorkódúval. A 12-14-esek még N20-asok. Azokról vegyesek a vélemények, a B48 meg még viszonylag új ahhoz, hogy véleményt lehessen róla mondani.
Karakterre amúgy hasonló a 2 motor, a 20i-t ajánlom a 28i és a 30i helyett, ugyanazok a motorok, csak fel vannak húzva gyárilag, így a 20i valószínűleg sokkal tartósabb. Ez a 184 ló is teljesen jó, keresztben megy, előzéssel nem lesz gond, ha meg íratsz rá egy programot, akkor 250-260 lovat ki lehet hozni belőle.
Utazóautónak sokkal alkalmasabb, mint egy Accord, leginkább a hosszú váltója miatt, nekem 150-nél 2800-at forog. A fogyasztása 7-8 liter, szerintem teljesen jó.
185 centi vagyok, és simán beülök magam mögé, akkora az autó, mint egy régebbi 5-ös. M csomaggal brutálisan néz ki, de anélkül is szép. Ha van valami konkrét kérdésed, kérdezz nyugodtan.
Nekem is BMW van, szerintem inkább a BMW-t vedd!
Ha fontos a vezetési élmény akkor főleg a BMW-t vedd, hiszen a BMW híres a vezetési élményről!
Nézz inkább kicsit magadba. :) Én jöttem válaszolni, leírtam a véleményem, te meg elkezdesz itt másokat szidni. Akkor el kéne gondolkodni, hogy mégis kibe szorult a kevesebb intelligencia.
De jólvan, legyek én a BMW-s gyökér.
De amúgy nem értem, hogy miért ne lehetne vezetési élményről beszélni. Miért csak a versenyzőknek való az? Az nem opció, hogy legyen egy olyan autód, amivel lehet menni közúton, de néha elviszed pályázni? :) Vagy nálatok ez nem opció, mert egy garnitúra fék és gumi annyiba kerül, mint az autóitok együttvéve, már ha van.
Amúgy meg lehet általánosítani, de nálam nem az határozza meg, hogy hogyan vezetek, hogy milyen autóm van. Amikor Volkswagenem volt, akkor is betartottam minden szabályt, és most is. :) Aki meg azt hiszi, hogy bármit megtehet, mert egy szakadt 20 éves BMW-ben ül, na az tényleg gyökér.
Attól, hogy nagyobb teljesítményű autót vennék, még nem jelenti azt, hogy majd 90-es táblánál 180-al fogok menni. Ahogy eddig is szabályosan, mások életét nem veszélyeztetve közlekedtem. De szeretek vezetni, és ha szeretek vezetni, ne kelljen már egy Opel Corsával megelégednem, csak mert az is elvisz A-ból B-be. Nekem már önmagában élmény egy jó autót vezetni, mert élvezem, ahogy gyorsul, ahogy váltok vele, ahogy kinéz, ahogy rálépek a fékre, vagy kigyorsítok egy kanyarból.
A közlekedőket pedig sokkal inkább veszélyeztetik az olyan önjelölt barmok, akik mennek 70-el főúton, elkezdem őket előzni, erre rátaposnak a gázra, mert nehogymár bárki megelőzze őket.. én meg satuzhatok mert hála az ő egójának nem férek be, közben szemből meg már jönnek. Vagy mondhatnám a tegnapi esetemet, amikor láttam, hogy meg fog szűnni a sáv, kiraktam az indexet, váltanék, erre aki jön a mellettem lévő sávból direkt rágyorsít, hogy ne férjek be elé.
#6: miért 5 misi egy garnitúra fék a BMW-dre? :DDDD
Na mindegy, engem mindaddig nem érdekel a vezetési élményetek, amíg nem engem akartok letolni, bevágni elém ésatöbbi. Majd ha egy pár évig ingáztok az otthon és a munkahely között, akkor térjünk vissza a vezetési élményre. Részemről örülök, ha minél hamarabb túlvagyok a csúcsforgalmon meg a sok "vezetési élményre" vágyó gyökeren, akiknek tökmindegy mennyivel mész, akkor is gyorsabban kell menniük. Bárcsak minden autó önvezető lenne végre vagy legalábbis lenne bennük kikapcsolhatatlan vészfékaszisztens.
Pénzügyi dolgokba nem megyek bele, mert nem ez volt a lényeg. Amúgy a vezetési élmény, amihez hozzátartozik a jó fék és futómű, biztonságosabbá is teszi az autót. Ahol én a nagyfékekkel meg tudok állni, ott te elszállsz. Amilyen kanyart én be tudok venni, ott elszállsz, ha félre kell rántani a kormányt valami miatt, a te autód dülöngél, az enyém nem. Lehet, hogy emiatt nem olyan kényelmes, mint a tiéd, de nekem ez jön be.
A vezetési élmény nem azt jelenti nálam, hogy mindenhol gyorshajtok, csak egyszerűen jó érzés vezetni az autót. Ha egy autót jó vezetni, akkor lassú tempónál is jó vezetni. A másik autónk egy Opel Corsa, az annyira nem jön be, már csak azért se, mert nagyon magasan kell ülni benn. A virsligumik miatt instabil, a szél elfújja, menni nem megy, így az előzés veszélyes vele.
De amúgy félreértés ne essék, nem az Accordról akarom lebeszélni a kérdezőt, a japán autókat is szeretem. Csak az egy szívóbenzines autó, amin nincs ilyen hosszú váltó. Ettől függetlenül bírja az is a hosszú távokat. Szerintem vedd azt, amelyik kinézetre jobban tetszik. Az viszont tény, hogy egy Accord sokkal megbízhatóbb lesz, mondjuk egy szívómotoron nem sok hibalehetőség akad.
Írtam, hogy a 20i valószínűleg tartósabb, de azért elgondolkodnék a 30i-n, ha van szép belőle. Nekem azért lett 20-as, mert ez volt elfogadható árban újan. Szép dolog a 40i, de az dupla annyiba került volna.
"Ahol én a nagyfékekkel meg tudok állni, ott te elszállsz" -> Tudod: biztonságos követési távolság és megfelelő sebesség megválasztása az adott útszakaszon és máris nem száll el senki -> szóval alátámasztottad, hogy egy száguldozó barom vagy.
"Amilyen kanyart én be tudok venni, ott elszállsz" -> Megfelelő sebesség megválasztása kanyarodáshoz és nem száll el senki -> ebből is szintén látszik, hogy száguldozó barom vagy.
"Ha félre kell rántani a kormányt valami miatt, a te autód dülöngél, az enyém nem" -> Ha nem száguldozol mint egy állat és nem kezdesz életveszélyes manőverekbe, akkor nem kell rángatni a kormányt. Az enyém momentán pl. egy kátyú kikerülésekor nem dülöngél, pedig magasan van a hasmagassága (SUV) -> mondanom sem kell, hogy igen, ez alapján a mondatod alapján is azt mondanám, hogy egy száguldozó barom vagy.
Szóval végeredményben azt mondanám, hogy vágd ketté a jogsid, a fosbmw-d pedig vidd el oda ahová való: a roncstelepre. Így csak balesetet fogsz okozni ...nem nincs olyan rutinod, mint amennyire vakmerő vagy és az utak nem versenypályák, hogy mások életét veszélyeztesd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!