Gyártanak még 100 lóerő fölött szívó benzin motorokat?
Van egy új mazda 6om és egy mustangom :)
Így igen, gyártanak :))
Utolsó: igenis van tervezett avulás.
Manapság a gyárak arra mennek, hogy az általuk garantált időt lehetőleg hibamentesen kitöltsék a termékek. És bizony erre az időre van méretezve minden alkatrész (plusz biztonsági tényezők). Nekünk már az egyetemen is ezt tanítják, a beadandókban is meg van határozva, hogy az általunk tervezett gép kb. meddig működjön hiba nélkül. (pl csapágyazás).
Egy jól karbantartott autó sokáig fog szolgálni, de a garanciaidőn túl lutri. A szívó benzin is, a turbó is. Az egyetlen ami szerintem a szívó mellett van, hogy ami elromolhat, az el is romlik. A szívó motor egyszerűbb, kevesebb alkatrészből áll, kevesebb a hibaforrás.
Pl az Opelnek van még 1.4 szívó benzinmotorja 101 lóerővel.
A CR technika pedig nem olyan újdonság. Bőven vannak 15+ éves gépek, áruszállítók akár millió km-rel, amik a mai napig vígan futnak az utakon.
"Egy jól karbantartott autó sokáig fog szolgálni, de a garanciaidőn túl lutri."
Ezzel szemben ha megnézed a tervezett avultatással készült járműveket amik a magyar utakon futnak, átlag 14+ éves átlag életkorukkal elég nagy ellentmondáshoz fogsz jutni.
Egy turbófeltöltő átlagos életkora 250 000-400 000km, ezután felújítás vagy csere és megint ennyit elfut.
A szívó motoron felül a turbósnál szükséged van pluszban néhány csőre, valamint 1db nyomásmérőre és némi plusz kábelezésre. Ennyi a plusz hibaforrás a szívóhoz képest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!