Utángyártott lambdaszondából melyiket érdemes venni?
Úgy hallottam lutri az utángyártott lambdaszonda, mert vagy működik, vagy nem, és nem veszik vissza a boltok, ezért a gyári az ajánlott, de az jóval drágább.
Tényleg ilyen rizikós lenne utángyártottat venni? Még a Bosch meg ezek se biztos hogy működnek?
Én bosch t vettem első és hátsót is.
Tökéletesen teszi a dolgát.
Ha 1even belul tönkre megy gariba vissza viszed.
nem azzal van a baj, hogy tönkremegy, hanem hogy nem működik megfelelően, nem kompatibilis stb... a szerelő mondta, hogy előfordult már hogy az utángyártott nem működött megfelelően, és ez nem derül ki azonnal, csak amikor rádugjuk a gépre, és hogy nem veszik vissza a boltok mert elektromos alkatrész.
De ha egyszer oda van írva, hogy az én autómhoz jó, és mégse jó, akkor nem értem miért ne vennék vissza, nem szeretnék kidobni az ablakon 20-30 ezreket :/
Bosch, Denso, NGK-NTK lambda-szondákkal semmi gond, ezek adják a gyári szondákat is.
Probléma esetleg az univerzálisakkal lehet (át kell forrasztani a régiről a gyári csatlakozót az újra), ezért érdemes inkább típus-azonost venni, amin rajta van már a csatlakozó rész is.
Nem értem, milyen összegről beszélsz.
Januárban cseréltem egy C-max-on lambda-szondát, 10.000-ből meg lehetett vásárolni. Nem volt szükség semmi barkácsra, tökéletesen csereszabatos az utángyártott alkatrész.
a Bosch, VDO ilyen 40-50 ezer forintok. Azok már valóban a gyári alkatrész árához közelítenek :D A többi gyártó neve nekem nem sokat mond, pl VAG Group vagy micsoda.
Azt mondta a szerelő, hogy már többször előfordult olyan, hogy utángyártottat hozott az ügyfél, és hogy az ugyan úgy dobta a hibakódokat, meg azt is hogy csak csatlakozósat vegyek, olyat amit nekem kell forrasztani olyat ne.
Hogy oldottad meg te 10 ezerből? Még 20 ezrest is alig találok a webshopokban (skoda fabia 2002 1.4 mpi)
A szerelőd mindenben jól mondta.Ha hamar beszrik,de nincs hibakód és egy szondás a rendszer, akkor csak gázelemzéssel és a szonda ellenőrző csatlakozásán való tesztelésnél derülhet ki a hiba.Azok a kínai meg után gyártott szondákat egy autó gyártó sem vizsgálta be,csak a szonda gyártó ráírt néhány tipust,hogy kb melyikhez jó,csak nincs a bizonylaton,hogy kb,mert ezt lehagyták.Egy rosszul beállított keverékképzés súlyos motorkárokat is okozhat.A keverékképzést pedig a szondajelet is nagymértékben figyelembe véve állítja az elektronika.Most nem térek ki,hogy milyen üzemmódokban hagyja figyelmen kívül a szonda jelet az ECU.Ha a szonda jel hibás,akkor is ez alapján álltja be a keveréket is,de hibásan.Nagyon fontos a mindenkori gyors és jó információ az ECU felé.
A bizonytalan eredetű szondák ezt megközelítőleg sem tudják.Egy kiváló szonda 150-200e km-ig is jó információkat adhat,csak számolni kell a jelsebesség lassulásával.A bizonytalanokkal még az is gond szokott lenni,hogy vagy már hibásan működik,ha működik,vagy hamar tönkre megy.
Azok közül válasszál,amit a 4-es is leírt,mert azok kifogástalanok.
Vigyázz,mert az olcsó szonda sokszor drágább,mint a minőségi de kiváló szondák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!