Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen probléma lehet hogy...

Milyen probléma lehet hogy sem a hűtőviz sem a fékfolyadék nem volt cserélve már 10 éve?

Figyelt kérdés
2019. márc. 3. 16:10
 1/7 anonim ***** válasza:
57%
"Úgy sem használom sokat, meg drága is, meg folyadék,az nem hibásodik meg" felfogású emberke autója lehetett. :),
2019. márc. 3. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Évi kB. 2000 km megyek csak amúgy.. 2001 es az autó és 80 ezer km van benne
2019. márc. 3. 16:31
 3/7 anonim ***** válasza:
0%
Nem kell azt cserélni, nekem 15 éves és még minden eredeti benne.
2019. márc. 3. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
90%

Nálunk is van egy ilyen autó. Viszont csak hétvégi hobbiautó, mivel 41 éves. Évente 500km megy bele, a városhatár táblát talán szökőévenként hagyja csak el rövid időre.

A napi használatú autómban, amivel évi 28.000km-t megyek, 2-4 évente cseréltetem ezeket.

A fékfolyadék higroszkópos. Megköti a levegőben lévő vízpárát. Az azért kellemetlen, mert a fékfolyadék forráspontja elég magas, jóval 100 fok feletti, hogy egy tartós lejtmenetben se forrjon fel. Ha víz kerül bele, csökken a forráspont, felforrhat. A vízgőz pedig összenyomható. Azaz csökkenni fog a fékhatás.

A hőtőfolyadék lassan idővel bomlik, oxidálódik. A szénatomhoz kötődő hidroxil csoportokból karboxil csoport válik. Azaz savasodik a cucc. Ennek az a következménye, hogy emelkedik a fagyáspont, nem lesz annyira fagyálló. Továbbá a savasodás korrózióhoz is vezethet hosszú távon. Nyilván itt nem pár év alatt fog kilyukadni ettől a hűtő.

Nagyjából ezért érdemes cserélni.

2019. márc. 3. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Egyszer vettem egy 6-7 éves autót és kicseréltem a hűtőfolyadékot (amit azzal kezd az ember, hogy alaposan átmosatja). Egy fél vödör homok szerű trutyi kijött belőle, el nem tudtam képzelni mi hogy lehetett benne annyi.


Nem tudom mi volt, és hogy a hűtőfolyadékból vált ki az évek során, vagy valami korróziós lerakódás volt ami a fém alkatrészekből származott, de eléggé ledöbbentem tőle. Azért kezdtem bele, mert tartós autópályázásnál nyáron melegedett a víz. Ami aztán nem változott átmosatás, termosztát és vízpumpa csere után sem...

2019. márc. 3. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Elvileg 5 évente cserélni kellene mert, amit írtak előttem lényegében.
2019. márc. 3. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

A fék munkahengerek,csövek belső korrodálása.2-3 évente csere.Az autómnak jobb,kényelmesebb lett a fékje.Erről a többit elmondták,de a lecsökket forráspontot kiemelem.

A hűtőfolyadékot cserélni,mert a töménynek rajta van a flakonján,hogy meddig jó.Ez 3 vagy 5 évig.Hűtőfolyadék márka függő.

Ha már nem jó akkor cserélni,mert elektrolízissel hosszútávon lebontja a fémeket.A kiegyenlítőbe tedd a multimétert állítsd egyenáramra,egyik vezetékét a kiegyenlítőbe a másikat a motorhoz érintsd biztos test pontra és ha 0,07 volt felett mutat a kijelzője,akkor már csere,de átöblítve a rendszert.Ennek az öregedésnek és bomlási folyamatnak az egyik végterméke a trutymó a hűtőben,a másik pedig a lecsökkent fagyás és forráspont.

2019. márc. 3. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!