Tönkremehet egy autó akksija, ha bikázásánál véletlenül felcserélik a pólusokat?
Ha fordítva teszed rá nagyon hamar tönkre megy.
Persze szikrázik is rendesen.
Hidd el, az feltűnne.
Szikra, égett szag..
Mivel üres akksira kötod rá így szikra lett volna , nagyobb dolog nem történne. Az akksival. Az autó már más kérdés motorvezérlő meg minden kuka lenne így ki van csukva hogy fordítva tetted rá mert akkor azt az autót be nem bikazod többet :))
Ha mégis volt áram a másik akksiban akkor a bikakabel minimum hogy jól megsul :)
Nem lehet baja az új aksinak,mert rögtön ívhegesztéshez hasonló szikraeső lenne csattogással.Ekkor beszrsz és elkapod a bikázókábeleket.Tehát még ráindítani sem tudsz,mert nincs időd olyan gyorsan jön a tüzijáték.Így megközelítőleg,ha ez egyik le is volt merülve kb 22-23 voltot és ezt több száz amperrel zárod rövidre.
A negatívot meg az önindítóhoz lehető legközelebb csatlakoztatjuk és nem a lemerült aksi negatív pólusához.Ez lehet a váltón egy vastag csavar is,de minél közelebb az önindítóhoz.A pozitívot a lemerült pozítív aksi sarujára.
Itt is keletkezik enyhe szikra ,de ezt csökkenthetjük,ha először a pozítívra és utána a negatív testet kötjük össze.Ez a módszer a leghatásosabb bikázó és a legkisebb szikrával.
Az is kérdés,hogy lehet e baj az elektronikában.Lehet,van rá esély,de nem feltétlenül.Ez egy rövid impulzus és ez az elektromosság vándorlásából tanult fizika,hogy az áram számára a neki mindég a legrövidebb és legalacsonyabb ellenállású utat keresi.A te esetedben a két aksi pólusai közt vándorolt volna a a bikázókábeleken keresztül.Vajmi kevés így az esély rá,de az ördög nem alszik.
Bajt inkább akkor okoz,ha nem bikázol és ez miatt aksicserével oldod meg a beindítást.Ekkor a fordított polaritás már nagy valószínűséggel kiüti a motorvezérlő elektronikát egy pillanat alatt is ráadott gyújtásnál.A motor sem indulna be.Aminek a vezérléséhez nem kell a gyújtás,mert ez nélkül is áram alatt van,abból is meghalna pár darab olyan ,ami érzékeny a fordított polaritásra.Azért senki ne próbálgassa,hogy mi lesz a vége.
Na most ha minden működik mind két autón az egyik aki kivételével,akkor én megoldom neked a dolgot.
Az az aksi,már szr volt a bikázás előtt is és azért kellett bikázni,mert már a generátor nem tudta tölteni,mert saját magát lemerítette állásban is cellazárlat miatt.Ez mivel új aksi,akkor garanciás.De van kikötése jó pár forgalmazónak az aksikra,amiről néha nem tájékoztatják a vevőket.Villamossági szerelővel kell üzembe helyezni és igazolnia is kell,hogy ekkor jő volt az autó töltése.Most beküldenek az ő általuk megnevezett műhelybe és tesztelik.Rámérnek a töltésre és az aksi kapacitására töltés után.Van üzlet,ahol egyszerűbb,de van más és ott se cserélik ki csak úgy ingyen, jatt nélkül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!