Nos a kérdés az lenne hogy a zselés autó aksikat hogy lehet tölteni?
Járt itt nálunk valami pali mert az aksi lemerült és nem akart töltődni a töltőjén. Azt mondta azért nem tölt mert zselés és kukába való de utánna olvastam és lehet tölteni csak a folyamatot nem tudom értelmezni. Van nekünk aksi töltőnk de az nem igazán szándékozta tölteni, pedig elvileg alkalmas rá... Gondolom rosszul lettek rajta benyomva a gombok.... Vam rajta kettő amik úgy voltak benyomva hogy "High <- Low" illetve "6v -> 12v"
(A nyilakkal szándékoztam illusztrálni hogy merre volt benyomva)
Tehát lehet hogy ez a felállás nem kedvező neki? Hogyan legyen beállítva hogy töltsön is?
Azért nem két perc mire felhúzza az akksit.
Sőt, ha nagyon gatya volt neki, ertsd u nagyon lenullázódott akkor sima toltövel fel sem birod tölteni.
Sehogy, mert zselés akksi nincs. Az csak meseduma. Így nevezte el a köznyelv, de semmi zselé nincs abban. Gondozásmentes a neve, ami annyiból áll hogy nincs rajta kupak amit le tudsz tekerni. Így ha túlmelegedett, és kifosta magából a savat, valóban dobhatod a kukába, mert nem lesz meg a szint, így a töltést sem fogja venni. Fogyasztói társadalom hozadéka ez is.
Teteje teljesen le van zárva?
A hagyományos és a "zselés" akkumulátor között csak annyi a különbség, hogy a kénsav az ólom és ólom-oxid lemezek között nem szabadon lötyög, hanem valami szintetikus vattába van felitatva.
Emiatt a sima akkumulátorban szinte azonnal meg tud fordulni az ionok áramlási iránya töltés-kisütés állapotváltáskor. Jobb a pillanatnyi energialeadó képessége. A "zselés" akkukban a vatta miatt az ion áram csak részben tudja követni a töltés-kisütés állapotváltozását. Idő kell a teljes átforduláshoz (átlagosan 5-7 másodperc) ezért kisebb a pillanatnyi energialeadó képessége, viszont hosszabb a folyamatos terhelhetőségi ideje.
Minden akkut fel kell tölteni gyártáskor elektrolittal. Ez 12V esetén hat darab csavaros celladugaszt jelent. A "zselés" akkuknál ezeket a nyílásokat gumikupakkal fedik, majd egy műanyag lemezt ragasztanak rá. Jól látható a lemez körvonala.
Ezt fel kell feszíteni arra alkalmas eszközzel.
A gumisapkák a nyílásba lesznek horpadva, mivel az elektrolit elpárolgott. A sapkákat el kell távolítani, majd az elvileg sivatag száraz cellákat kémiailag tiszta vízzel fel kell tölteni. Az akkut ezután nem elektronikus, hanem transzformátoros töltőre kell rakni, és figyelni, hogy megindul-e a töltőáram. Ha igen, de az egy-két Amper, és nem változik számottevően, akkor elektrolitot kell cserélni.
Ezután az akkunak fel kell töltődnie. Ha ez nem következik be, akkor az akku hasznavehetetlen.
Üdv.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!