Dízel autóval lehet bikázni benzinest?
És mégis minek kellene egy dízelt (de akár benzinest is) 5ezres fordulaton bőgetni?
Rárakod mindkét autóra a kábelt, vársz 2-3 percet, hogy egy kicsit töltsön rajta, majd indítod a kocsit, közben a másik elég, ha alapjáraton ketyeg.
Igen, lehet. Ugyanúgy 12 voltról működik, úgyhogy simán mehet a bikázás.
"A golfban 72 amperes akksi van."
Az 72 amperóra (Ah) lesz. De egyébként nincs jelentősége az amperórának, legalábbis bikázás szempontjából.
"A bikázó autót érdemes felpörgetni 4-5 ezerig bikázás közben!"
Ez egy hülyeség, semmi értelme agyonpörgetni szerencsétlen motort. Főleg egy tdi-t nem, ami valahol 4700 körül leszabályoz. Ilyen 1000-1500-as fordulaton tartásnak még lehet értelme, mert úgy valamennyivel többet tölt, mint alapjáraton, de efelett semmi értelme bőgetni a motort, nem fog többet tölteni a generátor.
Lehet.
A motor felpörgetése pedig hülyeség. Bőven elég az akkukat csatlakoztatni, ez idő alatt a bikázó autónak járjon a motorja de bőven elég alapjáraton. Aztán amint csatlakoztatva vannak az akkuk érdemes várni 1-2 percet hogy picit rátöltsön a lemerült akkura hogy ne teljesen a bikázó autóét terhelje, de a nagyobb terhelést úgy is az adja. Amint beindult a másik autó akkor sokan mondják hogy kell hagyni pár percig az összekötést, de egyébként nem muszáj. Annyit kell tenni hogy szép lassan leszedni a csatlakozást és amelyik autó igényelte a bikázást annak érdemes járnia pár percet minél kevesebb fogyasztóval hogy töltsön a generátor. A generátor alapjáraton nem igazán tölt, inkább csak csepptöltést ad, ami elég lassú ám. A fordulatot érdemes picit feljebb vinni ugye a generátor akkor tölt a legjobb teljesítménnyel ha a motor 1200-1300 fordulaton van, a felett is tölt de nem fog semmivel sem jobban. Erre érdemes picit bőgetni apróbb gázadással de nem túlzásba vinni mert a hideg motornak nem tesz valami jót. De az is elég ha alapjáraton megy az autó kb 3-5 percet aztán tényleg a legszükségesebb fogyasztókat kapcsoljuk csak fel és azzal menni úgy 15-20 percet hogy az akku töltődjön de az autó is járjon így valamivel hatékonyabb a töltés plusz az autó sem lesz alapjáraton terhelve. Ha hazaérkeztél az autóval akkor még érdemes pár percig járatni hogy töltődjön közbe minden fogyasztót lekapcsolni, aztán leállítani. Ha nem tudod miért merült le az akku akkor ki kell deríteni az okát, ha van otthon akku töltőd akkor célszerű rátenni az akkut csepptöltésre úgy fél napra minimum, de legjobb ha 24 órára teszed. Ártani nem árt neki.
Azért van jelentősége az amperórának is...
Nem mindegy, hogy egy 100aH-s akksival akarsz bebikázni egy benzines autót amiben 50aH-s akksi van vagy
egy 50aH-s akksival akarsz bebikázni egy nagy dízelt amiben 100aH-s van.
"érdemes felpörgetni 4-5 ezerig bikázás közben"
WTF?! Minek kellene egy dízelt tiltáson bőgetni a bikázáshoz?
Amúgy lehet, nincs jelentősége, hogy milyen üzemű a bikázó autó. Ugyan úgy áramot termel annak a generátora is. Sőt, a dízelekben általában a generátor is combosabb, nagyobb max áramerősséget tud.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!