Dízel autóval hidegen hogyan?
Ha szimpla turbós négy hengeres, akkor 1500 alá ne engedd a fordulatot. Nálam ott kezdett el érezhetően erőlködni, kellemetlenül búgni a motor. Váltani én olyan 2000-2200 körül szoktam normál esetben és gond nélkül elment alattam 300k km-t. A mostani dupla turbósom már reklamál, hogy 1800-as fordulatnál váltsak fel. Igaz ez sokkal erősebb alacsony fordulaton is.
Hidegen, az alacsony és a magas fordulat is kerülendő. kb 1800-2000 tökéletes. Valamint a nagy gázpedálállásokat is kerülni kell. Kis gázzal óvatosan, elnyújtva gyorsíts. Kb ennyi amire érdemes odafigyelni.
A lényeg hogy ameddig nem üzem meleg a motor addig a váltást 1800-2000 környékén tedd meg, és persze ha egy mód van rá ne gyorsíts 2100-2200 fordulat felet mert ha turbós és még nem melegedett be a gép akkor nem kap megfelelő minőségű kenést és evégett sokkal jobban fog kopni ami hosszútávon csúnya károkkal fog végződni. Ha már üzem meleg a gép akkor már lehet magasabb fordulaton váltani szükség esetén, de akkor sem szabad ebből rendszert csinálni, legalább is nem célszerű. 1800 alatt lehet használni azért. De azt tudni kell hogy hidegen egy turbós dízelt nem szabad hideg indítás után percekig helyben járatni hogy melegedjen mert nem fog bemelegedni 30 perc után sem. Annyit kell várni indításnál hogy kialakuljon a megfelelő olajnyomás és a kenés, ezt a hangján is lehet hallani kb fél perc elég neki de még ennyi sem kell általában. Persze ha nagyon hideg van tehát erős mínuszok és sokat állt na akkor érdemes esetleg 1-2 percig helyben járatni hogy az olajat "összetörje", az idő alatt lekaparod a jeget, letakarítod a havat stb.... ez a pár perc így még oké is nagyjából. Aztán jöhet a menet persze nem magas fordulaton való széthajtást értem hanem szépen egyenletesen 2000-nél már illik váltani és ha van lehetőséged akkor 5-10 percig lehetőleg városon belül menj vele hogy ne lépd nagyon túl a fordulatot 2000-nél, viszont 1500 alatt sem jó menni ameddig hideg mert lassabban fog bemelegedni és az sem jó.
Meg persze ha tényleg a dízelt hosszú távon életben akarod hagyni akkor időnként menni kell vele egy indítással hosszú utakra, esetleg amikor már jól be van melegedve, akkor picit meghajtani nem árt neki akkor már, de rendszert sem szabad abból csinálni hogy folyamatosan 3000 vagy fölé viszed a fordulatot mert azzal is megölheted idővel a motort.
De a váltásokat hidegen egy turbósnál főleg jobb 2000-nél már váltani és azért 1500 as fordulat tartósan legyen meg. Persze ha ez alá mész nem probléma mert ha tartósan 1800 al mész váráson belül mondjuk 3-as fokozatban azzal elég nagy fogyasztásod lesz. Persze 5-be sem érdemes tenni maximum ha folyamatosan percekig tudsz haladni 50-el akkor belefér de inkább üzem melegen.
"2100-2200 fordulat felet mert ha turbós és még nem melegedett be a gép akkor nem kap megfelelő minőségű kenést és evégett sokkal jobban fog kopni"
Ezt kifejtenéd bővebben? 2100-as fordulat fölött leáll az olajpumpa, vagy mért nem kap megfelelő minőségű kenést?
"de rendszert sem szabad abból csinálni hogy folyamatosan 3000 vagy fölé viszed a fordulatot mert azzal is megölheted idővel a motort"
Érdekes, az enyém 14 év év és 300e km alatt még nem akart megdögleni. Pedig óra szerint 140km/h-nál kerek 3000-es a motorfordulat, mivel még csak 5-ös váltó van benne. Ennél a fordulatnál szoktam benyomni a tempomatot és így gurulok rendszeresen 2-2,5 órákat, évente 25-28ekm-en keresztül. Eddig semmi baja nem lett, a kezelési útmutató se ír olyat hogy tilos lenne tartós autópálya tempóval haladni vele.
Városban általában 3.-ba kapcsolok. 50-nél ekkor olyan 2000 a fordulat. Ettől se lett még semmi baja és sokat sem fogyaszt. 5 liter alatti pillanatnyi fogyasztást ír ki sík úton a tempó tartásához. 4.-et 55km/h-nál tudok kapcsolni. Ekkor 1500-as a fordulat. Ez alatt búg, remeg, kínlódik a motor. 5.-et 50-nál sosem kapcsolok. Épphogy 1000 fölött lenne kicsivel a fordulat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!