Mitől VFTS a egy Lada? Mennyibe kerül átalakítani vfts ladává? Miket vegyek hozzá? Mi annak a lökhárítón lévo 2pár lámpának a neve?
Attól VFTS a VFTS, hogy megfelel minden pontján az eredeti homologizációs lapjának. Ennek: [link]
A mai VFTS-ek kb. 90%-a már modernebb, fejlettebb technikát is tartalmaz, tehát eltér a hom.laptól, így valójában már nem is szabadna VFTS-nek nevezni őket. Csupán azért maradt meg ez a megnevezés, mert így a nézők is tudják valamivel illetni az autót. Egy ilyet építeni nem kis munka, már a bukóketrec is egy kész szertartás, nem csak otthon behegesztem okosba' + még ott a gépkönyvezés is. Ez mindenféleképpen egy több fős projekt, ha csak nem vagy minősített hegesztő és nincs egy komplett műhelyed. Egy normál VFTS alsóhangon 3-4 millió Forint (a mai "kamu" VFTS-ek meg gyakran 8-10).
Sportrendszám rakható rá, tehát lehet vele közúton is közlekedni legálisan. De nem úgy hogy minden nap ide-oda futkározol vele: 70.§ (4) A P és SP betűjelű ideiglenes rendszámtáblával ellátott járműnek a közúti forgalomban való részvételéről a közlekedési igazgatási hatóság által hitelesített indítási naplót kell vezetni. (326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet)
Köszönöm szépen és még az érdekelne,hogyan csinalták meg 140-160 lóerősre az akkori ladákat?
Meg hogy milyen felfüggesztés kell alájuk? Milyen váltó,milyen felni előre is köszönöm
Láthatod a homológ lapon, hogy:
- 79,6 mm-es dugattyúk, tehát az alap túlméretesek
- széria 80-as főtengely
- 45-ös Weber karburátorok
- maximum 11,5mm-es benyitású (szelepeken mérve) vezérműtengely, aminek a nyitvatartási idejei nincsenek megszabva = tehát itt lehet játszani a fordulatszámmal, és kell is, muszáj 7500-8000 köré felvinni a max fordulatot mert különben nem lesz meg az a 140-160 Lóerő
- 41-es szívó, 36-os kipufogó "nagy"szelepek, 7-es szelepszárral
- 37-es szívó, 32-es kipufogó járatok a hengerfejben
- a maximális sűrítési viszony és a minimális égéstér térfogat sincs megszabva, mindkettőre szükség is van a nagy teljesítmény eléréséhez
Felfüggesztésen nem lehet sokat variálni, ugyan az a rendszer marad, keményebb rugók, erősebb gátlók és keményebb szilentek (általában PU, néha bronz) szoktak mindenhova bekerülni. Valamint nyomtávszélesítők. (Aminél jobb futóműgeometriát eredményezne egy toldott lengőkar-pár, de ez régen nem volt divat, hogy szabályosan használható-e annak jobban utána kellene nézni.) Felnire nincs nagy megkötés, 13"-os legyen és kész. A váltó pontosan meghatározott, 6. oldalon le vannak írva a pontos áttételek. 4 előre + 1 hátra sebességes, gyári váltókiosztással. Ma már egyenes fogazású fogaskerekeket használnak hozzá, amivel az élettartama is jobb ekkora teljesítményen, meg a hajtáslánc vesztesége is csökken valamennyivel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!