Octavia Mk1 dobfék csere tárcsafékre?
Egy fék javításhoz , főleg meg átalakításhoz szakember kell. Ha ezt itt kérdezed meg akkor ne nagyon fogj hozzá.
Sok mindent meglehet buherálni , sufnituningolni de a fék az nem játék.
Egyébként azzala fékkel jónak kell lenni, fogni kell vele. Ha tárcsát teszel rá az korán sem biztos hogy jobb lesz minden téren.
Mert az is lehet hogy erősebb fékhatása lesz , ami azt eredményezi hogy állandóan megfog vagy megakar csúszni és ezáltal rosszabb lesz a fékstabilitás.
Mégegyszer ha a dobfék az jól meg van csinálva annak jónak kell lenni.
Érdekes ez a 2003-as dobfékes, mert a napokban csináltam egy 19978-as kiadású Octaviát, és azon tárcsafékes hátsó híd volt gyárilag.
Amúgy kis szerencsével 40e. körül tudsz venni bontott tárcsafékes hátsó futóművet kompletten.
(8db csavar, plusz be kell kötni a kézifékköteleket a fékcsöveket, és a rugóstagokat)
Kb. 4 órás munka.
Nem sufniba akarom csinálni, csak érdeklődésképpen kérdezem, hogy hogy érné meg jobban, vagy egyátalán meg e éri. Jól meg van csinálva, csak előző tulaj "ócsóba" hagyta a régi dobot ami olyan rossz állapotban van, hogy csak na.. Pofák újak, szerelő szerint dob se rossz annyira, csak kívülről van széttrohadva.
66kW-s Octikon sajnos gyárilag dobfék volt :(
Meg lehet csinálni, semmi sem lehetetlen, de nem biztos, hogy megéri vele vesződni.
Én azzal kezdeném, hogy az alkatrészkatalógus (ETKA) alapján összehasonlítom a gyárilag dobfékes és gyárilag tárcsafékes felépítményt. Könnyűnek hangzik, de ha precíz szeretnél lenni, akkor ez nagyobb munka, mint maga a pár órás szerelés.
Ugyanis, ha gyári minőségben és megbízhatósággal szeretnéd a tárcsafékre átalakítást, akkor az utolsó csavarig át illik nézni és a programozásról (ABS például) még nem is ejtettünk szót.
Tehát tisztességes munka esetén ez óriási meló, amit vagy nem vállal egy korrekt szerelő, vagy olyan árat mond, ami hallatán rájössz, hogy olcsóbb gyárilag tárcsafékes kocsit venni.
Persze, ha nem maximalista az ember, akkor kijöhet ésszerű költségvetéssel is némi kockázat árán.
Írj a Skoda klubb ( Hungary ) fecebook csoportba
Ott sok Octavia tulaj van .
Ha jól tudom annak is meg van a hídon a nyereg felfogható akkot pikk-pakk meg lehet oldani . Kell egy fél szett hátra , tàcsafékeshez való hátsó fék cső , kézifék kötél és kész össze kel rakni . Ha nincsenek rajta a tartó fülek akkor viszont vagy hegeszteni kell rà tartókonzolokat vagy híd csere .
Fabiánál nekem meg volt hála égnek a tartó így azont 1 hétvégi meló volt . Jaa és soha az életben nem szereltem féket , de hátul is tárcsás lett meg elől cseréltem a tàrcsát és betétet meg a nyerget mert az rs fabia nagy fékek mentek fel tá és jó lett meg néztem neten videókban , meg amit írtam csoportban tályékozodtam és videót amit találtam , hogy hogy is kell kb csinálni meg csináltam le légtelenitettem és kész .
Karosszériásnak tanultam , de nem végezhettem el és teherautó sofoőrként dolgozom suli abbahagyása óta . Fék szerelés meg ilyenek annyi állnak hozzám mint M.o.-hoz Kína .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!