Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha sokáig nem cserélnek...

Ha sokáig nem cserélnek olajat egy autóban az milyen állagú lesz, sűrűbb vagy hígabb?

Figyelt kérdés
2019. febr. 9. 14:50
 1/9 anonim ***** válasza:
Sűrűbb.
2019. febr. 9. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Nem fog sokat változni, de kicsit inkább sűrűbb lesz, mert a sok kormot és fémport megköti.
2019. febr. 9. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Sűrűbb és minél tovább hanyagoljuk a cserét annál rosszabb lesz. Általában 2 év vagy 10 ezer km megtétele után szokták javasolni a cserét mert ennyi idő kell ahhoz hogy az olaj elfáradjon, veszít a hatékonyságából a megfelelő kenésből. Ezáltal a motor fog működni de jobban fog kopni egyre több fém por fog keletkezni ami így is keletkezik de jóval kevesebb. És ezek a szennyeződések összeállnak és ettől fog besűrűsödni egyes helyeken akár feltapadni és oda is éghet akár ami végett lehetnek már szilárd igen csak nagy darabok amik szintén rongálják a motort piszkosul. Meg persze a korom is odatesz neki bőven. Ehhez mondjuk legalább 4-5 évig kell benne lennie az olajnak hogy ilyen legyen és persze ha rendszeresen használják az autót. ha már ennyire rossz benne az olaj akkor már az olajpumpát is kinyírhatja bár maga a motor előbb adja meg magát legalább is én ezt hallottam.
2019. febr. 9. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
2 év? Én általában 1 évről tudok. Nekem az autóm gyártója 30.000km-enként ajánlja a cserét. Ennek ellenére én 15.000-enként cserélem, pedig leginkább hosszú távon járok, így relatív kevés a hidegüzem. De ennél tovább még így sem szívesen húzom.
2019. febr. 9. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Évente vagy 10 ezer km-nél.
2019. febr. 9. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 D. Brasco ***** válasza:
Keress a youtubeon videokat ezzel kapcsolatban.......egy némelyik autobol gyakorlatilag valami halál fejet szurok szerű anyag nem folyik hanem mint a megolvadt rágógumi nyúlik kifele....
2019. febr. 9. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
A szerelőm mesélt ilyet, vittek hozzá egy "most vettük, németből" autót, lenyalódott a leeresztő csavar feje amikor megpróbálta kivenni (vsz. soha nem volt...) és amikor levette a teknőt, kanalazható állagú kocsonya volt benne. Az autó még ment... valami régi merci volt ha jól emlékszem.
2019. febr. 9. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Vettem úgy japán autót 90 ezer km-el, hogy kiváló szervizkönyve volt, de a tulajdonos cég letérdelt,kellett a pénz.


Nos azzal kezdtük, hogy mindent szétszedtünk..gyertya soha nem volt cserélve, olaj sem, szűrők sem..de a könyvben igen..az olaj sűrű volt, de normál szinten...ugyanis csak utántöltöttek, és mehet...


hogy ezt túlélte a motor, csakis a japók kiváló anyagának köszönhető.

(egy évtizedek óta sufniban dolgozó autószerelő mondta, hogy ő szinte csak olyan motorral találkozik, amiben nem tudni mikor volt olajcsere. Csak utántöltöttek, mert az úgy jó neki...ráadásul ásványival)

2019. febr. 9. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Nem feltétlenül lesz sürűbb.

Kopott motornál, ahol az üzemanyag leszivárog a henger fala és a dugattyúgyűrűk között, pont hogy hígabb lesz.

DPF- szűrős autóknál a regeneráció miatti többletüzemanyag befecskendezés miatt szintén ez a jelenség jelentkezik.

Porlasztóhibás autó esetén a visszacsepegő üzemanyag szintén a kartelben végzi az olajhoz keveredve, legyen az benzines, vagy diesel motor.

2019. febr. 9. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!