Csak szerintem van vege az ingazo auto vasarlasnak, amivel jol jarunk?
Elerkeztunk oda, hogy ha munkaba jarashoz (napi 45km) nem lehet olyan autot venni amit fenn lehet tartani normalis fizetesbol.
Ha nem a legkisebb autot veszed meg, amibe pakolni is lehet, meg biztonsagosabb is, akkor nem tudsz venni csak dizelt, ami komplett penztemeto a common rail es kettostomegu miatt, ha benzint veszel, elviszi a fizeted az uzemanyag.
Buszjarat nincsen, nem tudom mit lehetne tenni.
"nem tudsz venni csak dizelt, ami komplett penztemeto a common rail es kettostomegu miatt "
gratulálunk. ön hozzájárult a merkel féle dízelellenes propagandához. Akkor miért nem veszel benzint? Ja!
ha benzint veszel, elviszi a fizeted az uzemanyag.
Látod?
Menj bicklivel.Légy liberális aktivista!
Egyébként pedig, a Hyundai dízelei igen jók, 1.4 , 1.6 ...
Keveset esznek...
Gyárilag 6 év gari jön rájuk.
6 év alatt, napi 50 km-el belenyosz évente minimum 12-15000t. Ez hat év alatt 80-100 000. Általában 200 000ig jól kéne menjenek.
Az egész ingázás egy elátkozott dolog. Onnantól kezdve, hogy ingázol, nincs jó megoldás. Nem szabad odaköltözni.
Jó tömegközlekedést szervezni egy ilyen területen esélytelen. Ha minden utcához elfogadható távolságon belül elfogadható gyakorisággal akarsz buszjáratot találni, ahhoz végtelen számú busz kell, amik a nap nagy részében 3 utassal fognak járni. Kész csőd.
Marad az autó. Persze pont a napi ingázás az, ami a leginkább árt az autónak, tegyük csak tönkre 10 év alatt a szuper kifinomult, milliós értékű turbódízel motorokat. Az egész ingázás egy nagy roncsgyár.
Aztán ott a parkolás. Ha tudsz a munkahelyeden parkolni, akkor valószínűleg be is mész odáig, cserébe végigállsz másfél óra dugót. (Addig, amíg a városiak meg nem unják, és el nem kezdenek behajtási díjat szedni.)
Ha nem tudsz a munkahelyeden parkolni, akkor otthagyod a város szélén valahol, ahol még ingyenes. Lehet mondani, hogy építsenek több P+R-t, de napi 300 ezer !!! autós ingázónak a Holdon sem lenne elég parkolóhely. Maradnak a külső kerületek, lakótelepek utcái. Persze ekkor a hoppon maradt helyi lakosok rögtön hívják a polgit, hogy legyen náluk is fizetős a parkolás, úgyhogy lassan már csak a Hortobágyon tudsz ingyen parkolni.
Közösségi szempontból a legjobb az, ha csak az első vasútállomásig mész vele, és ott rakod le az autót. Ez tipikusan a napi pár km-es, hideg használat, ami szétgyilkolja a motort. Persze egy 10 ezres település sem fog tudni P+R parkolót építeni mindenkinek az állomás mellett, úgyhogy maradnak a vasúthoz közeli utcák, a lakók ellenállása, és előbb-utóbb a fizető parkolás...
Aki végigmegy a munkahelyéig autóval, az valószínűleg dízelt fog venni a fogyasztás miatt. (Mert ugye autópályán ingázik napi 60 km-t, ahhoz dízel kell... aztán 15 km/h-s átlaggal araszol be a dugóban.) 5-10 év után beszámíttatja egy újba egy kereskedőnél, és két nap múlva megkímélt, garázsban tartott 80 000 km-es állapotban fenn lesz a hasznaltauto.hu-n. Költsön rá az a balek, aki megveszi.
Aki csak az állomásig, boltig használja, az egy bontószökevény öreg benzinest fog venni, mindegy, csak menjen. De legtöbb esetben mindkettőt vesznek, mert egy családnak az agglóban két autó kell. Turbódízel nagyautó és füstölő öreg benzines - környezetszennyezés szempontjából rosszabb nem is lehetne.
Kész. Ingázás = napi 2-3 óra kidobott idő, leamortizált autók, állandó dugó, mindent elborító parkolás, környezetszennyezés, és mindez mennyi pénz, pénz, pénz... Megér ez annyit, hogy adott összegből egy szobával nagyobb lakásod lehet egy zsebkendőnyi kerttel?
Tudom milyenn koltseggel jar egy dizel auto, nem kell merkelezni.
Jelenlegire is 500 ezret koltottem eddig 2 ev alatt. Atlag ember nem tud csak 1 millioert autot venni. Turbo es fecskendo felujitas, egyutt csak 300k, kettostomegu csorogni kezdett, ugyhogy megint 200k
Nem lehet mar csak ilyet kapni aminek meg 300k alatt van a futasteljesitmenye
" nem lehet olyan autot venni amit fenn lehet tartani normalis fizetesbol. "
mégis több millió magyarnak sikerül ...
Amúgy figyelj. Létezik olyan is, hogy albérlet. Ha vidékről kell feljárnotok városba
Tessék osztani szorozni, melyik jönne ki jobban
Egy kocsi nem csak a törlesztőrészlet + üzemanyagból áll.
Ott van a köt bizt. új autó esetén még a CASCO is talán.
Ha fiatal vagy a köt. bizt se egy garasba kerül.
Akkor ott vannak a jobb esetben évi olaj + mindenféle szűrő cserék.
Fékbetétek, minden egy rahedlival
Nekünk egy Passatunk van, 2015-ös, 2,0 TDi , és úgy számoltuk, hogy üzemanyagon kívül havi 20000 fölött költünk rá.Átlagban.
Ha te 50km-t mész naponta az egy jó dízellel is 2.5 liter, de inkább 3 ha városban is lennél.
Tehát naponta 700-800 ft.
Honnan ez a hülyeség megint, hogy a dízel pénztemető?
Nem hulladékot kell venni és megéri. Az, hogy te befürödtél vele, az nem azt jelenti, hogy az összes rossz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!