Megtörtént már veletek, hogy elvesztettétek az uralmat az autótok felett? Hogy történt? Lett belőle baj?
Volt, Martonvásáron még sosem jártam, de akkor is akkor, amikor esett az eső, és akkora köd volt, hogy a látótávolság volt vagy 1 méter. A sggemben jött egy suzukis, a képembe világított, nagyon idegesített, mert előre meg nem láttam.
Az az útvonal utólág látva még nappal is veszélyes, tele van kanyarral, jelző táblák meg nincsenek. Sikerült is egy árokban kikötnöm, egy munkagép húzott ki. Suzukis "jófej" volt, még megkérdezte, segíthet-e....anyád. Mindezt 20-30km/h-val, gondolom a suzukis meg ismerte már a terepet, és ideges volt tőlem.
Igen.
Az előttem menő szokatlanul lassan ment, városban olyan 25-30. Nem értettem, úgyhogy elkezdtem előzni. Na, ekkor megértetttem, hogy miért ment lassan. Jegesedés volt az úton, így az előzés közepén elkezdett kacsázni az autó. (Hátsókerekes autó, 0 elektronikával)
Mivel pont a másik kocsi mellett voltam és a szembejövő közeledett, muszáj volt döntenem: továbbgyorsítok vagy beleállok a fékbe. Szerencsére sikerült korrigálni a kacsázást, továbbgyorsítottam és visszatértem a sávomba. Úgyhogy végül nem lett semmi, de egy hajszálon múlt.
Eles kanyar volt es egy hideg teli nap. Fagyos volt az ut de lassan mentem, ennek ellenere az eles kanyarban megpordult az autom az uton. Szerencsere nem jott szembe senki es az ut szelen levo fu megfogta az autot, nem mentem neki fanak.
Nagy ilyedseg volt hirdelen de egy hang sem jott ki a szankon, utana meg nevettunk az egeszen.
Xi ker Eger úton a zöldhullamot imádom valaki 160+as tempóra lőtte be.
Hát ott egy csatorna fedél dobott meg. Még egy kicsit sikerült meg megfogni az autót de a végén már nem.
A gumi peremvedo lejött se a felni se semmi nem sérült.
Idén januárban, havas hajnalon nem vettem észre az út szélét, így a jobb oldali kerekek lementek a hófödte aszfaltról.
Enyhe balra kormányzással próbáltam visszamenni az aszfalt (fölé), de nem sikerült, helyette elkezdett jobbra-balra riszálni az egész autó.
Így abbahagytam a balra kormányzást és inkább kiegyenesítettem, fék helyett pedig csak elvettem a gázt. Ezek hatására stabilizálódott a kocsi, visszaállt egyenes vonalú gurulásba, amit már sikerült fékezéssel állóra lassítani. Indulással már vissza tudtam balra kapaszkodni a havas műútra.
A poén az egészben, hogy elég ijesztő érzés volt az uralatlanság annak ellenére, hogy 30-40km/h-val haladtam az útról leszaladást megelőzően.
Szerencsére semmi baj nem történt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!