Injektorosnál min lehet állítani, hogy csökkenjen a fogyasztás, ha amúgy túl sok?
Véleményem szerint túl sokat fogyaszt a motorom. Az adatbázis szerint, ahol még néztem, kb 10-15%-kal kevesebbet kéne fogyasztania. Yamaha TDM900-ról van szó amúgy.
Min kéne állítani, hogy erőcsökkenés nélkül kevesebbet fogyasszon?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A teljesítményhez bizony üzemanyag kell. El lehet mindenhol szegényíteni a keveréket, valamennyivel biztos jobb lesz a fogyasztás, de annyival a teljesítmény is csökkenni fog. Az ECU-ba belenyúlni jó megoldás lehet, mert akkor meg lehet azt csinálni hogy csak részterhelésen kapjon kevesebb üzemanyagot, amikor kell akkor meg menyjen rendesen. De szerintem ezt a mérnökök akik tervezték gyárilag is így csinálták, szóval sokat nem valószínű hogy lehetne rajta optimalizálni. Meg ha lehetne is akkor ezt mindegyik motoron meg lehetne tenni, tehát akkor a többi is kevesebbet enne ettől, vagyis más miatt fogyaszt a tied többet. Inkább arra kellene rájönni, hogy miért.
Biztos hogy többet eszik? Azonos körülmények között történtek a mérések?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha lehet a fogyasztást egyáltalán csökkenteni így , akkor a számítógéppel kell bele nyúlni.
Úgy nem tudod mint a zsigulit, trabantot állítgatni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Csak a többiekével tudom összehasonlítani, de van aki Angliában (mondjuk ott enyhébb az éghajlat) télen is simán 5 liter körül mér. Az enyém már akkor is 6 litert fogyasztot, amikor az átlag 15-20 fok körül volt (most összehasonlítottam a tankolásaimat az akkori budapesti időjárással). Utolsó tankolásnál 6,69 L/100 km volt, és ekkor az átlag is már 13 fokról 4 fok körülre hűlt.
De már akkor is 6-ot fogyasztottam, amikor még tök jó idő volt, tehát nem teljesen korrelál a kettő.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha jól értem 20°C-ban 6.liter, viszont 3°C-ban 6.65 liter a fogyasztást mértél.
Ezek szerint 17°C lehűlés, 6.5deciliter üzemanyag fogyasztás növekedést jelent.
KATASZTRÓFA!!! :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!