Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A nyomtávszelesítő miben...

A nyomtávszelesítő miben gátolja a vezetést?

Figyelt kérdés

Kisebb fordulókör?

Mennyire veszélyes?

Válaszokat elöre is köszii.



2019. jan. 29. 17:28
 1/5 anonim ***** válasza:

Nem gátolja, lehet nyomtávszélesítővel is vezetni. A szélesebb nyomtávot sokan szeretik, de nincs rózsa tövis nélkül.

A futóművek gyári geometriája általában olyan, hogy a kerék a talppontja körül fordul, hogy kicsi legyen a kormányzáshoz szükséges erő. Bár manapság ez már nem kötelező: a korszerű villanyszervók már lehetővé tesznek sok mindent, például azt is, hogy az első kerekek dőlése negatív legyen ("befelé" dőlnek, fent kisebb a távolság a peremük közt, mint lent) és ebből rendes kormánylegördülési sugár alakuljon ki.

Na, de vissza az alapesethez: a kerék a talppontja körül forog. Ha ezt megzavarod egy nyomtávszélesítővel, akkor a forgástengely ugyanott marad ugyan, de a kerék talppontja kijjebb vándorol, tehát a kerék nem maga körül fordul, hanem kormányzás közben az ívkülső kerék előrefelé, az ívbelső hátrafelé gördül, miközben oldalirányú csúszása is van. Ez nagyobb erőt igényel, mint a gyárilag kialakított geometria, de ezt főleg alacsony sebességnél érezni, nagy tempónál kevésbé szembetűnő.

Illetve az is fontos, hogy a nyomtávszélesítővel súlyosbított keréknél a kerék felől érkező erők nem a csapágy középvonalában, a neki kitalált helyen érik az agyat, hanem kijjebb. Ettől a csapágyak gyorsabban kopnak, hamarabb kezd lógni a futómű, fel kell rá készülni. Ja, és a kormányzáshoz szükséges nagyobb erő hamarabb kikezdi a gömbfejeket, toronycsapágyakat. Érdemes erre is számítani.

2019. jan. 29. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Köszi a választ ,de az útolsó bekezdésre vissza térve mennyi az az annyi 1-2 év vagy 4-5?
2019. jan. 29. 18:54
 3/5 anonim ***** válasza:
Nem is veszélyes, a fordulókör sem lesz kisebb semmivel, hanem éppen ellenkezőleg, ha jól csinálod, akkor érezhetően stabilabb kell legyen tőle az autó kanyarokban, kevésbé alulkormányzott, és esetenként az egyenesfutása is jobb lesz az autónak. A futómű többletterhelésén kivül semmilyen hátránya nincs.
2019. jan. 29. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Beviz Elek ***** válasza:

Az idő teljesen lényegtelen, a gurulás veszi igénybe a csapágyakat.

Én olyan 100ezer km-rel ezelőtt vettem a kocsit (ismeretlen előélettel), 40-50ezret ET45 helyett elöl ET25tel, hátul ET15tel tettem meg és még nem volt csapágycserés. Kormányösszekötők a módosítás előtt voltak cserélve, még semmi bajuk, most mintha a toronycsapágy kezdene kimenni de aprópénzből otthon orvosolható.


Igen, biztosan számítanak ezek a módosítások, de meggyőződésem hogy a vezetési stílus sokkal fontosabb.

2019. jan. 29. 23:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

+ a kormányművet is terheli mivel mindennek ad egy nagyobb terhelést, nagyobb kormányzási erő kell, ha nem is érzed a szervó megoldja, de neki is többlet feladat.

Próbálj ki 10 kg felnid tarsd a kezedben és behajtott könyökkel magadtól 30 cm-re nyújsd ki, majd utánna nyújtsd ki teljesen és úgy tartsd. Sokkal nehezebb. Ugyan ez játszódik le itt is. Erre rátesz, ha peres a gumi, tehát kevesebbet nyel el a gumi, továbbá rátesz az is, ha nagy a felni szélessége, mert akkor eleve nehezebb is, de ilyen 5-10-15mm nyomtávszélesítő még nem fog szinte semmit károsítani észrevehetően, ha nem egy ultra peres gumi van a kerekeden

2023. ápr. 17. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!