Van köztetek olyan aki szinte semmit nem ėrtett az autókhoz, majd sok dolgot megtanult ės mára már szinte autószerelő szinten vagja a tėmát?
Van.
Ehhez kellett egy 1995 óta lévő jogosítvány, kb 45 darab átírt saját autó, egy vidéki település, lusta autószerelőkkel, ahol a következő szerelés zajlott: Jó az még úgy. Majd 2 hét múlva. Ez ilyen sajnos.
Ha meg meg is szerelt valamit, a következő lett: vezérműszíj csere után 500km-rel elszakadt a vezérműszíj. Elégette a kormányművön a gumiharangot. Az összes gömbfejen a porvédőt elszakította. Nem az volt a baja, amit megcsinált, stb.
Amióta meg magam szerelem a vackaimat, nagyon megbecsülöm az autókat, mert magammal barmolok ki, ha kitaposnám a lelkét egyik másiknak.
"Dongó" segédmotor volt az első áldozat, azon tanultam az alapokat(Ternai tanár úr könyvéből gyűjtve az alapokat)..aztán Berva, Steyr-Puch, Danuvia, majd Skoda 1000MB, Nysa kisbusz, később a Zsigulik, Trabantok...Rendszerváltás óta csak új autóm van, egyre jobb minőségűek. A mostaniban még a gyertyákat sem látom, és fogalmam sincs mi hol van. A fékek még itthon cserélhetők, olaj, a szűrők, stb,vagy a lapátok cseréje is. Természetesen a szünetmentes akkumulátor cserét sk csinálom.
Nincs is baj. Totális dögunalom ez a hibamentes világ.
72 éves vagyok.
Mindenki egyforma tudással indul, csak valakit érdekel és próbálgatja, valakit pedig nem érdekel és hagyja hogy a szerelő keze legyen koszos.
Az első autómmal szinte semmit nem foglalkoztam, egy régi Swiftnek nincsenek bajai, tehát elképzelésem sem volt az egészről.
A következő autómat pár év alatt lelaktam, szétgányoltam és megtanultam hogy mit hogy csináljak/ne csináljak. Pl egy majd 20 éves kipufogóból ne akard kitekerni az összerohadt csavarokat mert ezzel megfeszíted az egész rendszert és nem biztos hogy bírni fogja.
Sokat anyáztam, sokszor csináltam az 1 órás melóból 2 naposat, de ez a tanulási folyamattal jár.
Most sem tudok bármit megcsinálni (karosszéria lakatolás, fényezés, motorfelújítás), de amit megcsinálok azt legalább tudom hogy alaposan lett megcsinálva, nem pedig csak összeszórva hogy jöjjön a következő kliens. 4 éve elvittem az autót szervízbe kuplungcserére, nem mertem otthon nekiállni. Visszakaptam ciripelő kinyomócsapággyal (rosszul állították be és folyamatosan hozzáért a szerkezethez). Elkeseredésemben nekiálltam otthon, szétszedésnél realizáltam hogy a cumibb helyekre nem tették vissza a csavarokat, a lendkereket felszabályoztattam (szerintem ez alap lenne...), majd biztos ami biztos alapon új kinyomócsapággyal összeraktam, azóta tökéletesen működik.
Innentől köszi, ha valamit nem tudok megoldani akkor megy a bontóba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!