Mennyi spórólt pénzzel vágjak bele autóvásárlásba?
Mazda 3-at el kell felejteni rozsda miatt.
Nem tudom ki az aki rendre előkerül ezzel a 6 havi megtakarítással. Ami, mint írták nem is pontos információ, másrészt nettó hülyeség. Az aktuális pénzügyi viszonyok között nincs létjogosultsága a dolognak
Szerintem a 6 hónapnyi megtakarítás jó ökölszabály.
Ha ellopják, baleset éri a kocsit, nem kell sokáig nélkülözni (azt a kocsit), fél év alatt pótolható. Ez lehet fontos.
A jövedelem helyett pedig azért kell megtakarításról beszélni, mert, ha valaki nem tud havi szinten megtakarítani, annak mindegy mennyi a jövedelme, abból nem lesz kocsi.
Természetesen a 6 hónap, mivel ökölszabály, egyes esetben lehet túl kevés és túl sok is.
Ilyen szempontból én is erőn felül vettem kocsit, mivel az asszonnyal úgy döntöttünk, hogy a nászajándékba kapott összegből a (pénzügyileg józanul) tervezettnél újabb, nagyobb, biztonságosabb és kényelmesebb kocsit veszünk. Így olyan lett, ami legfeljebb (akkor) 12 havi spórolással jött volna össze, ha nincs a hozomány. Ma pedig még tovább tartana, mert azóta lett gyerek és lakáshitel is, azaz, ha venni kellene egy ugyanilyen (ugyanennyit érő) kocsit, mint ami most van, akkor bizony több mint egy évebe tellne mire kigazdálkodnánk. Ezért valószínűleg inkább olcsóbbat vennénk.
Ezért írtam, hogy a nálam okosabbak jól megírták a 6 hónapot. A saját szituációmra mindenképp.
Vegyük a legolcsóbb Daciát 2 millióért. Ehhez ezek szerint 333.000Ft-ot kellene félrerakni havonta. De meg is kell élni, fizetni a számlákat, stb. Tehát egy ilyen autóhoz nettó 500.000-es, bruttó 800.000Ft-os havi fizetés kellene.
Egy használt átlagos G/H Astrához, ami mondjuk 1 millió, 166.000Ft-os havi megtakarítás kellene, azaz nagyjából fél milliós bruttó havi kereset.
Mennyi ma Magyarországon az átlagkeresetek mediánja? Szerintem közel nem ennyi. Ezen az alapon egy 20-25 éves 200.000Ft-os autó már nagyon menő új autónak számítana Magyarországon az átlaglakosság körében. Ez a realitás? Mert én nagyon nem ezt látom az utakon. És azt sem hiszem el hogy a nagy többség fél millió fölött keres havonta.
#12: Ez szép és jó, csak az alapfelvetés hibás. Az, hogy összetöröd nem alapállapot amire úgy kell készülni, hogy azonnal azonos értékben kell tudni pótolni. A megtérülése egy autónak nem 6 hónap, tartós fogyasztási cikk inkább.
Anyagi oldalról pedig a 13. válaszoló tökéletesen levezette, amihez én lusta voltam. A piac bizonyítja, hogy ez nem reális
A piac szerintem csak azt bizonyítja, hogy mit lehet eladni, nem pedig azt, hogy pénzügyileg megfontolt vásárlások tömegei történtek.
Pl frankos hitel. Amikor még nem dőlt be, akkor a nagy tömeg mind okosnak számított. Majd pedig az ellenkezőjének. Tehát a tömeg önmagában nem bizonyító tényező, csupán a befolyásolhatóságot mutatja.
Én speciel örülök, ha mindenki más új autót vesz, mert a (multi) munkáltatóm ebből él, így az én hosszútávú, magyar átlag feletti, mégis szerény fizetésem biztosítva lesz.
"Én speciel örülök, ha mindenki más új autót vesz, mert a (multi) munkáltatóm ebből él, így az én hosszútávú, magyar átlag feletti, mégis szerény fizetésem biztosítva lesz."
Szóról szóra szintén.
Azonban nem hinném, hogy jó hasonlat a frankos hitel. Autóknál évtizedek óta megfigyelhető ez a jelenség, különösen szerintem Kelet-Európában, hogy a 6 hónapos megtakarítást messze meghaladó értékű autókat vesz a többség. Mégsem dőlt be tőle sem az autóipar, sem a gazdaság, sem a vásárlók fizetőképessége
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!