Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Full extrás középkategóriás,...

Full extrás középkategóriás, vagy egy alapfelszereltségű prémium autó a jobb?

Figyelt kérdés

Adott pl egy Audi A6. 14 millió az alapár, ebben is vannak azért dolgok, de nem túl sok minden.

Ezzel szemben pl házon belül egy Volkswagen Passat VIII szinte minden extrával is kijön ennyiért. Ebben benne van a bőr ülések, tempomat, parkoló asszisztens, oldallégzsák, fűthető ülések stb.

Miért van az, hogy egy alap prémium drágább, ami nincs is így felszerelve és ennek ellenére miért éri meg annak, aki mégis megveszi alap felszereltséggel egy olcsóbb középkategória helyett.



2019. jan. 14. 21:17
1 2 3 4
 31/32 anonim ***** válasza:

"Szerintem a számok beszélnek itt.


Egyáltalán nem hülyeség, mert nem mindegy, hogy izomból nyomott padlógáznál is azt érzed, hogy nem akar elindulni az autó, és rendesen fogyaszt is emiatt, vagy kényelmesen hajtja a motor a karosszériát, és esetlegesen egy előzésnél nem kell gondolkodni, hogy na vajon belevágj-e, vagy sem. Amúgy elegendő az 1,6-os motor, láthattad a Fordnál. Csak a BMW-nél speciel kevéske."


Mit mondanak a számok? Hogy 1,5 másodperccel hamarabb lépi a Focus a 0-100-ast, mint a 316. Mit jelent egy előzésnél mondjuk 60km/h-ról? 0,4 sec-et? Ennyin múlik, hogy tudsz-e előzni? Az már régen rossz.


Csak halkan jegyzem meg a 316i-ből van 115 lovas is, ami ugyanannyi idő alatt futja a 100-at, mint a Focus.


Viszont ha a számok azt mutatják, hogy ez a 100 lovas BMW a "normális" közlekedésre alkalmatlan, akkor ezek a számok mit mutatnak?


Opel Astra H 1.4

2003

1230kg

90lóerő!


Ezzel hogy előznél, ha már a másikkal sem tudsz? :D


Az a bajom ezzel, hogy mindig úgy van előadva ez az előzés, mintha valami autóversenyen lennénk. meg legyünk őszinték, az összes ilyen gyengébb autó visszaváltás nélkül egy lomha fos, ha kiakarsz lőni akkor előtte gangolsz szépen visszafelé. Nekem van 272 lovas twin-turbo benzinesem, azzal tényleg be lehet vállalni merészebb dolgokat is,de abban van hozzá teljesítmény is.


"Az 1,6 alatti motoros autók nagy része könnyebb, és eleve kisebb autó, szóval egy olyan karosszériához bőven elég az 1,4-es motor is. Persze pl. egy Opel Astra 1,4, vagy egy Ford Focus 1,4 már megint más. Autós"


Kivéve amikor nem könnyebb, ala VW Passat B5 1.6, Volvo S80 drive-e, vagy épp a 2010-ig gyártott 1.4 Focus kombi 80 lóerővel.

Persze a mai kínálat más, de ha kicsit visszaugrunk az időben akkor az Opel Omegában is találsz 100 sőt 90 lovas motort is, B4-es Passatban 75 lovas dízel, Audi 100/A6ban is volt 100 meg 115 lovas benzines. Nyilván ezek már öreg hulladékok, de nyugaton abban az időben is voltak autópályák és zsúfolt országutak ( országutak itthon is ).


Szerintem ez a teljesítménymizéria túl van tolva, mondom úgy hogy jelenleg mindkét személyautóm 200 lóerő feletti :D Egy jól áttételezett váltóval simán jók a gyengébb autók is helyben rohangálósnak, előzésnél meg oda kell figyelni, ha nem áll rendelkezésre elég hely, akkor nem kell belekezdeni.


" Németországban egy 10 évnél idősebb BMW-t hozzád vágnak 300 ezer Ft-ért is, akármilyen állapotú, csak szabadítsd meg tőle a tulajt, míg Magyarországon egy jobb állapotú 2000 környéki 3-as BMW 1 000 000 Ft környékén mozog. Nézz már körül német hirdetések között! Olyan 3-as BMW-ket hirdetnek 2-300 ezerért 15-20 év között, hogy teljesen egyben vannak."


Így van, a németek kidobálják 2-300 000-ért a azokat az autókat, amiket itthon drágán hirdetnek. A svájciak már egyenesen be is zúznák őket, csak a keletiek elhordják.

Úgy gondolod, hogy abban az országban ahol talán a legkönnyebb autót venni és ott adják el a legtöbb autót Európában, ott a németek megtartják 15 évig a kocsijaikat? Általánosságban szerintem nem. A németek sem hülyék, ami jó állapotú azt ők sem adják oda olcsón. Menj fel a mobile.de-re, fogsz találni E46-ot 10 000 euro felett is. Igen valóban vannak 5-700 euros eladó példányok de az mind lelakott hulladék, vagy műszaki hibás. 9 oldalnyi E46 van a mobilen 10 000 euro felett - az majd 180 darab. Összesen 1197db E46 van 5000 euro felett hirdetve - meg mondjuk ~3000db 3000euro alatt :D


A jó E46okat a németek sem dobálják ki. Vagy a németek is átverik saját magukat és túlárazzák az autóikat? És a svájciak?


". Azért nem reális, hogy, mint említettem, egy 2000-es, vagy kicsit korábbi jobb állapotú BMW milliót karcolja, vagy túl is lépi, amikor sok gyártó 5-6 évvel újabb autóját megveszed ennyiért, vagy talán kevesebbért. "


Szerintem az a baj, hogy ti még használtatok tartósan ilyen autókat. Én már ültem végig 2009-es Focusban 300km-t, szenvedés volt. Próbáltam ugyanezt E46ban is, abban meg nem (volt mindkettő a családban). Az ilyen belépő kategóriás fiatalabb fapados kocsik ( Astra, Focus és társai ) kényelemre semmivel nem jobbak, mint egy öregebb 3-as, A4 vagy C-Klasse. Hogy pár év után ugyanannyi a piaci értékük mint az idősebb prémiumoknak - Európa összes országában - az meg egyértelműen azt igazolja, hogy nem is jobbak.


Nyilván más szájízzel írunk erről a témáról Magyarországon, ahol az összes lepusztult rozsdaboglya közlekedhet közúton és az 500 000-res lógó belű BMWvel ki lehet állni a pláza parkolóba, illetve máshogy írnánk mondjuk Svájcban ahol csak akkor kap műszakit az autó, ha hibátlan és ott egy forgalomban lévő 20 éves autó is autó ( tökmindegy ki gyártotta).


A magyar sztereotípiák és állapotok miatt nagyon lehúzzuk ezt a dolgot, de ha reálisan nézzük a pár évvel öregebb prémium autók sok szempont alapján bármikor odaállíthatók a fiatalabb nem prémium autók mellé.


"Az alap 1,6 BMW pedig nem adja azt az érzést, ami miatt BMW-t vesz valaki, aki nem menőzésből veszi. "


Ezt az érzés és menőzés dolgot sem értem. A BMWből a kis modellekben is elérhetőek az akár 3 literes motorok is, a Focusnál? A korábban emlegetett Superbnél?

Megint összemosunk dolgokat. Ha az ember nem autópályázik sokat akkor nagyjából semmi értelme 2 liter feletti autót venni. Egy 316-ba is meg lehett rendelni mindent amit egy 330-ba is (talán az SMG-t nem), ha benne van minden mint a nagy motorosba akkor nem ugyanaz az érzés? Jó, nem tudsz vele száguldozni. Te szoktál száguldozni? Ez nálad szempont az érzéshez? Esetleg közúton közveszélyes is vagy? Miért csak az nyújtja az érzést, amiben van 3-4 literes motor, miért csak az lehet BMW? Ha valakinek tetszik mondjuk az E46 formája, de akár az E90-é és ő nem jár ki a városból, nem jár messzire, semmi szüksége nagyobb vagy dízel motorra akkor ő nem veheti meg a legkisebb benzinest, mert akkor csak menőzésre veszi? Hát nem az a cél, hogy az igényeinknek megfelelő autót vegyünk? Ha arra a használatra megfelel a 318 vagy 318 akkor minek vegyen 330-at? Több biztosítás, több teljesítményadó, több fogyasztás.. az emberek 98%-a nem autóbúza, azt veszi ami tetszik neki és amit fenn tud tartani.


Lehet én vagyok túl üreg ( LOL, dehogy vagyok :D ) de amikor gyerek voltak akkor az volt a menő akinek G3 VR6 volt vagy E36 325i coupe. Nem az akinek alap autója. Úgy látszik sokat változott a világ. Pedig ha megnézed a német hirdetéseket rengeteg 1.6 illetve 1.6-1.8 compact van Németországban. Ezeket is megvette valaki anno.. :)

2019. jan. 19. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/32 anonim ***** válasza:

" Egy német tulaj örül, ha megszabadul fillérekért a 10 éven felüli autójától, itt nálunk pedig halmozzák felfelé őket."


Ez lemaradt. Itt azért halmozzák fel őket, mert itt nem ugyanazok az anyagi lehetőségek, mint ott. Kint a magasabb fizetések és fejlettebb pénzügyi kultúra lehetővé teszik a járművek gyorsabb cseréjét és könnyebb vásárlását. Magyarországon nincs olyan lakossági vásárlóerő, ami lehetővé tenné a járműpark fiatalodását. Nem azért öreg az autóparkunk mert hülyék vagyunk, hanem azért mert nincs pénzünk.

2019. jan. 19. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!