Az autókban miért nincs olyan felhasználói élmény tervezés mint pl. a mobiltelefonok, laptopok, szoftverek stb-vel kapcsolatban?
Pl. manuális sebességváltás: ha nem megfelelő ütemben, módon nyomunk le és engedünk fel különböző pedálokat akkor az autó lefullad.
Képzeljétek el ha egy iPhone-on nem megelelő ütemben nyomnánk le a virtuális gombokat az érintőkijelzőn akkor az kikapcsolna!!!
Szóval miért olyan egyértelmű és elvárt a user experience tervezése a mobiloknál, laptopoknál, stb. de az autóknál meg szinte egyáltalán nem.
# 1
Igen választható ha szeretne olyat a felhasználó, de nem ez az alapértelmezett sőt főleg Magyarországon komolytalannak tartják azt aki nem manuális váltót használ, azt mondják hogy az nem is tud vezetni stb.
Ha az autógyártók ezentúl csak automata váltósat gyártanának, az óriási felháborodást váltana ki.
Tehát érdekes hogy az a 'user experience' design ami elvárt a pl mobiltelefonoknál, az jórészt mintha egyenesen üldözendő lenne az autókkal kapcsolatban.
Kérdező,
privátban válaszoltam a nyafogásra.
A kérdésre relevánsan inkább itt.
Fel tudsz hozni bármi mást a manuális váltón kívül, ami szerinted illik a témához?
Mert a hasonlat egyértelműen rossz, de ha a robbanómotoros járművek működésének ilyen alapvető dolgaival nem vagy tisztában, szerintem felesleges ezt firtatni.
Egyébként nekem automatám van, ráadásul "sportkocsi" és dízel, baromira nem érdekel ki mit gondol rólam emiatt. Ha ilyen megfontolás van a háttérben, akkor ismételten nem az autó a problémás, hanem önértékelési területen kell a választ keresni.
Az autógyárak nem kevés energiát fektetnek az általad user experience-nek nevezett, nem is tudom magyarul jól fordítani, témakörbe. A manuális váltó kérdésköre nem ide tartozik.
#2
Az autót használót( a felhasználót, user-t) nem érdekli hogy mi van az autón belüli technológiával, vagy hogy az azt tervező mérnökök mit tudnak vagy nem tudnak megoldani.
Értelemszerűen úgy szeretné használni a terméket hogy neki ne kelljen a technológiai problémákkal foglalkoznia.
Úgy van megoldva pedig, ahogy gondolod. Mindenhez van egy használati utasítás. Telefonhoz is, autóhoz is. Autónál a kuplung használat le van írva a gépkönyvbe, aszerint kell és aszerint tudod működtetni.
Telefonoknál ugyan ez van. Ha nem megfelelően csinálod a dolgokat, akkor nem az történik, amire tervezve van. Pl. ha te három ujjal akarsz legörgetni, akkor nem görgetni fogsz, hanem képernyő képet készítesz. Tehát lényegében ugyan az történik. Nem azt csinálod, ami a használati utasításban van, így nem is az fog történni.
Valóban, a lefulladásra az automata váltó a megoldás. Drágább, de akinek erre van szüksége, vegye meg. Ez szintén olyan, hogy egy gombnyomós telefont se tudsz érintőképernyővel vezérelni, mert nincs benne. Olyat akarsz? Fizess többet.
Termeszetesen ugy igyekeznekntervezni az autokat hogy minel jobb legyen a usernek... miert gondolod h nem igy van?
Sot ahogy a technologia megengedinegyre tobb user friendly cucc kerul a kocsikba...
ha belegondolsz a klima is ilyen meg a futhetonszelvedo es ulesfutes stb stb meg hosszan lehetne sorolni. Mi a valos problemad tulajdonkeppen? Hol vannak a relevans peldaid? A valto nem az.
"( a felhasználót, user-t) nem érdekli hogy mi van az autón belüli technológiával, "
Mindenki magából indul ki.
De képzeld csak el, igenis van, akit érdekel, mi van a géptető alatt. És van, akinek nem szükség, hanem élmény a vezetés.
Van, aki SZERET vezetni.
Szóval eleve az egész felvetésed hülyeség.
De ha már kategorizálod a dolgokat, az iPhon-od autóban mérve kb egy Tesla. És egy Teslában nem kell kuplungolnod...
Akinek meg nyomógombos telefonja/manuális váltós autója van, az megtanulja azt használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!