Ma már miért nem számít az embereknek a vezetési élmény?
Szoktam itt a GYK-n is olvasgatni a kérdéseket, hogy ilyen-olyan paraméterekkel/felhasználásra keresnek autót. A vezetési élmény sosem szerepel a leírásban. Illetve elég csak megnézni az átlagos autókat az utakon, hát azok sem épp erről híresek.
Ez miért van? Tényleg nem számít ez már senkinek? Vagy nem tudják sokan hogy milyen jó egy tényleg jó autót vezetni, így nem is vágynak rá? Vagy csak beáldozták a vezetési élményt más tulajdonságokért cserébe? Esetleg más az indok erre?
Vezetési élmény nincs közúton, csak pályán. Oda meg csak az vesz külön autót aki megteheti.
A dugóban araszolva vagy a sztrádán tempomatozva nincs "vezetési élmény", ezért nem érdekel kb. senkit sem.
na meg aki nem tegnap szerzett jogosítványt, hanem levezetett már 2-300e km-t az már nem akar Jani lenni közúton.
"hanem levezetett már 2-300e km-t az már nem akar Jani lenni közúton"
Én levezettem bő 2 milliót, és ha Jani nem is akarok lenni, de azért szeretek kicsit bűnözni. Igencsak lehet élvezni a vezetést, az tény, hogy általában a sebességkorlátozás teljes zárójelbe tételével.
Eleve azt kellene eldönteni hogy mi az hogy vezetési élmény?
Hogy valami olyat gyorsul hogy a fejed leszakad,vagy olyat kanyarodik hogy a második körben már a beled kihányod......
Mert lehet itt dobálózni ezzel a semmit mondó kifejezessel,értelme nem sok van mert valoszinuleg mindenkinek mast jelent!Egyéni igenyeket meg ma már nagyon nehet kiszolgalni,főleg hogy a többségnek annyi a lényeg manapság,hogy az auto A-bol B-be elvigye azt csókolom...azt is lehetőleg úgy hogy oda se kelljen figyelni hanem a sávtartó meg a többi 3 betűs elektronika csinálja amit kell!
Alapból ha úgy nézzük, az autó manapság a legtöbb embernek ugyanolyan kényelmi eszköz, mint a TV vagy telefon. Használjuk mert kényelmes.
Ráadásul az egyik leginkább szabályozott - tömegek számára is elérhető - közlekedési forma. Nem mehetsz úgy mint az őrült, nem szegheted meg a szabályokat, mert másokat veszélyeztetsz vele.
Vagy ahogy írják, van autópálya, ahol mehetsz gyorsan, de nem élvezetes egy csőben autózni. Vannak városok ahol izomlázat kapsz a kuplungozástól a dugóban meg vannak szar minőségű főutak ahol alapból "izgalmas" végigmenni annyira romokban van.
Illetve egyre nagyobb tömegek részére elérhető az autó. Konkrétan egy új "ájfón" árából lehet venni egy korrekt Suzukit, vagy hasonló kisautót, de akár egy szakadt BMW-t is. Régen nagyobb dolog volt, ha valakinek volt autója. Igazi presztízs, kiváltság. Manapság meg szinte minden második emberre jut egy autó az országban.
Másik ami eszembe jutott, hogy az emberek nagy része nem tehetős. A ház mellett az autó a másik nagy beruházás az életükben. Nem 1-2 évre hanem 10-20 évre veszik. Pont ezért nem az "élmény" a lényeg, hanem az, hogy hosszú távon is megállja a helyét.
És amit az átlag ember "élmény autónak" lát, az általában se nem olcsó, se nem praktikus.
Illetve tényleg definiáljuk, mit is jelent a vezetés élménye? Gyorsulás? Sebesség? Lassú krúzolás? Napozás egy kabrióban? Csapatás terepen?
Mert ha úgy nézzük, egy sima kisautóval is ki lehet menni csak úgy autózni egyet, körbejárni a Balatont a part mentén, vagy menni egyet hegyi szerpentineken.
De igen, nagyon sokat számít!
Nekem pl. a mai napig örömöt okoz, ha "kissé feszített tempóban";) végigmegyek a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt közötti úton.
Megmosolyogtok???
Kit érdekel!
Az élményt én élem át, és nekem ér fülig a szám azon a 6 kilométeren. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!