Hogyan tudom megnézni, hogy gond van e az autó aksijával?
Egyszerű feszültségméréssel csak tájékoztató adatokat kapsz. (álló helyzetben az akku alapfeszültségét, ill. megfelelő fordulatnál a generátor üzemi töltőfeszültségét)
Az említett mérőke nem alkalmas, az akkumulátor terheléses vizsgálatára.
Műszer nélküli módszer, ha bekapcsolod a fényszórót, és indítózol..ha lerohad a fény, és alig, vagy nem mozdul az önindító, akkor gatya az akksi..
a még valamire való aksinak indítani kell égvehagyott tompítottnál is.
#2!
"akkor gatya az akksi"
Ne hozd rá a szívbajt a kérdezőre ;)
Lehet, hogy:
-oxidálódott az akkusaru
-nincs rendes testelés
-laza az ékszíj
-keveset jár hosszútávon
-kopottak a bronzkefék
-kevés töltés
Szélsőséges esetben még az is megtörténhet, hogy a villamossági rendszerben éppen az akku van a legjobb állapotban.
(na jó ez tényleg határeset)
Csak azért írtam le ezeket, mert egy nehezen induló autó, maga a "sok ismeretlenes" egyenlet.
Nem egészen!
Ha pl. 12,4 V a fesz., akkor 75% a töltöttsége.
Az a nagy büdös helyzet, hogy télen sajnos kell töltögetned külön, mert ilyenkor a folyamatos világłtás, fütés egyebek használata miatt nem tölti fel teljesen az autó generátora!
Enyémben most 12.1 V van, ami 25% töltöttségnek felel meg, viszont a nagy dög dízel motor úgy indul vele, mint a villanymotor, max. 1 másodperc indítózás után.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!