Mi haszna van a kanyarlámpának?
Az enyém csak akkor kapcsolja fel a ködlámpát kanyarodáshoz ha:
"A CORNER funkcióval rendelkező ködfényszórók a bekormányzás után, illetve az
irányjelző bekapcsolása után a következő feltételek teljesülése esetén szabályoznak:
› a jármű áll és a motor jár vagy maximum 40 km/h sebességgel mozog;
› a nappali menetvilágítás nincs bekapcsolva;
› a tompított világítás be van kapcsolva vagy a világításkapcsoló az AUTO állásban
van és a környezeti megvilágítás erőssége okozza a tompított fényszóró bekapcsolását;
› a ködfényszórók nincsenek bekapcsolva;
› a hátrameneti fokozat nincs bekapcsolva.
Megjegyzés
Ha aktív CORNER funkciónál bekapcsolja a hátrameneti fokozatot, akkor mindkét
ködfényszóró világít."
Nekem eddig akkor jött jól ez a funkció, amikor közvilágítás hiányában kellett sötétben, ismeretlen helyen parkolni, szűk helyen manőverezni, tolatni.
A nevéből adódóan sarokhoz, kanyarodáshoz érve én sem sok értelmét látom.
A folyton világítás téma margójára:
Egyik kocsinkban van fényérzékelő és AUTO állás, így míg az autó (hibátlanul) meg nem állapítja, hogy sötét van, addig a tompított 45%-os, később 100%-os fénnyel világít, amolyan olcsó, de gyári megoldású DRL (Dauerfahrlicht). Azaz nálam is mindig van világítás, de mindig csak pont annyi, mint amennyire szükség van.
Másik kocsinkban van hagyományos izzós DRL, de nincs AUTO mód, így itt kapcsolgatni kell a tompítottat, de ebben a kocsiban sem világítok ész nélkül.
Mindkét kocsiban folyamatosan aktiválva van a hátsó helyzetjelző, így gyujtásra mindig van hátsó világítás is.
Szerintem így se nem pazarló se nem felelőtlen.
Na ezen már én is gondolkoztam, hogy ez a ködlámpafölkapcsolgatás mennyi pluszt ad... Azt nem vettem még észre, hogy az ilyen autókon nappal is felkapcsolódik. Annak úgy tényleg semmi értelme. Nem lenne nagy kihívás egy autógyártónak egy kicsit értelmesebben úgy megoldani, hogy ha a fényszenzor világosat érzékel, akkor le legyen tiltva a funkció. Vagy ha nincs szenzor akkor ha a tompított nem ég, ne kapcsolgassa felaslegesen a ködlámpákat.
Nekem olyan van az egyik autóban, ami a fényszóró projektorát fizikailag elfordítja a kormányszög érzékelőnek megfelelően. Szerintem ez hasznos. Sötétben, kanyargós úton egyértelműen jobban látni vele.
A másik autóm LED szegmenseket kapcsolgat. Ez is valamennyire bevilágít oldalra, 13 évvel fiatalabb is ez az autó a másiknál, tehát korszerűbb technika ez a szegmenses. Én a másik lencse befordítós megoldást mégis jobban szeretem, szerintem hatékonyabb. Igaz, hogy a led-nél pedig nincs mozgó lakatrész, így tízen-, húszon- év múlva sem kopik el benne semmi és nem kell majd sok százezerért komplett lámpát cserélni, mert nem javítható.
"Na ezen már én is gondolkoztam, hogy ez a ködlámpafölkapcsolgatás mennyi pluszt ad... Azt nem vettem még észre, hogy az ilyen autókon nappal is felkapcsolódik. Annak úgy tényleg semmi értelme."
Sokat ad, én sem hittem addig, amíg nem jártam 6-os Golffal. Egyébként csak akkor megy ez a ködlámpás világítás, amikor a tompított is megy, simán DRL-vel nem működik, a VW csoportnál tuti nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!