Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rövid távra nem jó a diesel -...

Rövid távra nem jó a diesel - mi az a minimális táv, amennyit érdemes megtenni egy dieseles autóval anélkül, hogy bármi baja lenne? Mi okozza a problémát rövid távnál?

Figyelt kérdés
Egy 2012-es BMW 116ed-m van (ha a típus és évjárat számít).

#autó #diesel #rövid táv #minimális táv
2019. jan. 8. 00:21
1 2 3
 11/22 A kérdező kommentje:

1km-t nem szoktam menni, úgy értettem, hogy kb az 1km-re lévő első lámpánál néha a start/stop leállítja a motort, mikor elfelejtem kikapcsolni. Rövid távok, ami néha adódik bevásárlások miatt, az 3,5-4,4km.

Ilyenkor érdemes mondjuk +2-3km-t rájárni a távra? Ahogy írtam, 90%-ban 2-300km-es távokat teszek meg.

2019. jan. 8. 10:30
 12/22 anonim ***** válasza:
52%
Nem kell vele semmit használd ahogy akarod hidd el a gyárban kitalálták ezt.
2019. jan. 8. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:
27%

Nekem 16 éves dízelem van, nyáron városon belül bringaval járok, télen kénytelen vagyok kocsival menni mert drága a plusz BKK bérlet :D


Én azt szoktam csinálni hogy lehetőleg kevésszer megyek kis távot és előtte bemelegítem vagyis uresben jár a motor míg elszivok egy cigit vagy telefonálok egyet.:)


Amúgy 90%ban pályán járok vele tehát szerintem nem teszem tönkre vele.:)

2019. jan. 8. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
48%

"Ilyenkor érdemes mondjuk +2-3km-t rájárni a távra? Ahogy írtam, 90%-ban 2-300km-es távokat teszek meg."


Nem. Azért nem papírból van. Ennyit ki kell bírjon. A gond a rendszeres és majdnem teljesen kizárólagos városi rövidtávokkal szokott lenni.

2019. jan. 8. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
26%
Kérdező, szerintem menj át Totalcarra, mert itt senki nem fogja megérteni, hogy a modern dízel motorok már bírják a rövidtávot is... Teljesen feleslegesen fecséreltem én is a szót, mert le lettem pontozva, te meg elhiszed nekik a régi nézetet, ami manapság már erősen téves. De általában ez történik, ha az ember nem szakmai fórumon kérdez meg valamit. :\
2019. jan. 8. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
48%

A mai jó minőségű olajak hidegen is kielégítően kennek. Ne taposd, hanem finoman járj vele, akkor a motor teljesítményének (amire méretezve van a kenés) kb. a 10 %-át használod, nem hiszem, hogy szétkopna az alatt az 5-10 perc alatt, amíg télen bemelegszik.


Másrészről írjátok, hogy "csak" 2 literrel eszik többet. Ez a 6 és 8 literhez képest 30% többlet!

Ha valaki használja az autót, ebből bőven kijön egy -esetleges- javítás.


Egyébként nálunk a családban 2 db turbódízel van, az egyiket 400 ezer km-nél adtuk el tökéletes motorral (csak városban járt rövideket) a másik most közelít az 500-hoz, annak sem volt még megbontva a motorja, turbója, váltója.

2019. jún. 16. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
0%

"400 ezer km-nél adtuk el tökéletes motorral (csak városban járt rövideket"


Csak városban az szép teljesítmény! Már ha ismert az előélet és 0km-es korától végig így volt használva. Inkább autópályán városok/országok közti ingázáskor szoktak szépen gyűlni a km-ek. Csak városban mondjuk 10-15 év alatt ennyi km összeszedése azt feltételezi hogy minden egyes nap reggeltől estig folyamatosan mozgásban volt az autó, mint egy BKV busz. Például 10 év alatt minden egyes nap, még ünnepnapokon, karácsonykor és minden eges hétvégi napon is 110km-t le kellett tolni városhatáron belül. Ezt pedig leginkább abban az esetben tudom elképzelni ha az autó taxi volt.

Na, az megint más! Városi használat alatt nem szigorúen a földrajzi hely értendő, hanem a használat módja. Aki nem taxizik általában megy reggel pár km-t, leállítja. Be sem melegedett igazán a motor, már hűl is le. Délután megint beindítja, éppen bemelegedne, aztán megint leállítás. Másnap reggel kezdődik elölről. Az hogy folyamatosan üzemmeleg a motor, át tud melegedni rendesen, sokkal jobb. Még akkor is ha ezt helyileg városban éri el kvázi folyamatos üzem alatt. A közhiedelemmel ellentétben ha átmelegszik a rendszer városban is vígan ki tud regenerálni a részecskeszűrő, nem fog reklamálni miatta. Nálam is számtalanszor volt már erre példa. Az olajból is ki tud párologni az esetlegesen kis mértékben belekerülő üzemanyag, kondenzvíz. Nem fog betrutymósodni. A kipufogó sem rohad ki, mert abból is kipárolog a kondenzvíz.

Tehát város és város között is van használatbeli különbség.


Kérdező!

"Ahogy írtam, 90%-ban 2-300km-es távokat teszek meg."

Ilyen használat mellett semmi ok az aggodalomra. Semmi baja nem lesz. Az, hogy a dízel nem szereti a rendszeres és kizárólagos rövid távokat, nem azt jelenti hogy tilos néha-néha egy-egy rövidebb utat megtenni vele.

2019. jún. 16. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:
29%

16-os vagyok. Nem 10 éves volt, hanem 18-19. és a többi részével azért volt baj, rozsda, stb. 1.9PDTDI, még részecskeszürö és egyebek nélkül.

Napi női használat, gyerekek, iskola, egyebek.

2019. jún. 16. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 anonim ***** válasza:
29%
A hosszú út is röviddel kezdődik, akkor hosszú utat se szabadna megtenni :)
2019. jún. 16. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:

Én meg a 17-es vagyok. :)


Azt a 10-15 évet csak saccoltam. Viszont ha ez ennyire régi, nincs benne részecskeszűrő, gondolom kettős tömegű lendkerék, EGR-szelep és egyebek sincsenek még benne. Azért az más mint egy fiatalabb CR-dízel. Mivel kevesebb dolog tud tönkremenni, a kormos kipufogógáz eleve nincs visszavezetve a szívósorra, jóval tovább is bírja a "rövid" távokat. Tehát nem biztos, hogy ezt és egy mai dízelt így reálisan össze lehet hasonlítani.


A másik: szándékosan tettem most idéző jelbe a rövid távot. Ha 18 év alatt ment bele a 400.000km, az 400.000 / 18 = 22.222km/év.

Egy évben van 52 hét. Ha most az ünnepnapokat, iskolaszünetet nem is számolom, csak a heti 5 munkanapot az 52 * 5 = 260 munkanap/év.

22.222 / 260 = 85. Tehát 85 km-t tett meg minden egyes munkanap városhatáron belül csak a gyerekek iskolába fuvarozásával és egyebekkel. 85 km-t sem mondanám rövid távnak, hiába városhatáron belül történik. Nem a "beindítom - be se melegszik - máris leállítom" használat. Ennek inkább az a hátránya, hogy a kuplung jobban kopik a sok váltogatással, és a fékek is jobban kopnak városban, mint egyenletes autópálya-tempomat verziónál. De ha ez két etapra bomlik, reggel 42, délután 42, még az se extrém rövid táv a motor szempontjából.

2019. jún. 16. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!