Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rövid távra nem jó a diesel -...

Rövid távra nem jó a diesel - mi az a minimális táv, amennyit érdemes megtenni egy dieseles autóval anélkül, hogy bármi baja lenne? Mi okozza a problémát rövid távnál?

Figyelt kérdés
Egy 2012-es BMW 116ed-m van (ha a típus és évjárat számít).

#autó #diesel #rövid táv #minimális táv
2019. jan. 8. 00:21
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
82%

Amíg a motor az üzemi hőmérsékletet eléri, motortól függően, víz viszonylag hamar felmegy, de olajnak kell 5-10km legalább.


Amúgy a legtöbb problémát meg a sok indítás okozza, de az nem csak dízelnél, a motorkopás döntő része a hidegindítás során keletkezik, ha létrejön a kenés onnantól már szinte semmi kopás sincs.

2019. jan. 8. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
16%

Szerintem csak akkor erdemes dizelautot venni ha teherautod van vagy ha sokat mesz autopalyan. Szemelyautoba hulyeseg a dizel. Fogyasztason sporolsz kb 2 litert szazon. Ha meg alig mesz vele, mivel ezt a kerdest feltetted igy nem eri meg neked.


Reszecskeszuro is okozhat problemat.

2019. jan. 8. 01:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
39%
Semmi nem okoz problémát, nyugodtan használhatsz rövidtávra is dízel autót. Ez a buta beidegződés a régi időkből való, amikor még újdonság volt a dízel motor személyautókban és ennek megfelelően egy tucatnyi megbízhatósági probléma is előjött vele kapcsolatban rövidtávon (eredetileg teherautókban használták a dízel motort, amik mentek egy nap több száz kilométert is akár), amit azóta már rég kijavítottak.
2019. jan. 8. 02:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
80%
Azon mit javítsanak ki, hogy egyszerűen fizikailag lassabban melegszenek a kevesebb veszteséghő miatt?
2019. jan. 8. 02:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
55%

A Diesel hosszú utakra való. Városban is lehet használni viszont km függvényében érdemes kivinni a pályára 80-100 km, hogy a lerakódott kormot ki nyomja a részecskeszűrőből. Mondjuk az euro6-s motorokban van adblue folyadék, ami ezt elvégzi.


A másik a Diesel egy viszonylag egyszerű masina. Nézz meg 123-s Mercit 2-3 millió km-t röhögve elmentek. Mostanra minden fejlesztéssel telerakták és sikerült bonyolultra csinálni. Pl. Kettős tömeg, hogy egyenletesen járjon a motor, mert ha ráz a paraszt újságírónak, akkor köpködi a kocsit és nem veszi senki.

VW dieselt nézd meg azt hiszem 1976 óta reszelgetik azt motort. Míg a benzines tsi motorjuk az egyik legrosszabb.

Vagy a francia HDI motorok még a jók.

2019. jan. 8. 04:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
52%
5ös! Az adbluenak és a koromnak a részecskeszűrőben semmi köze egymáshoz...
2019. jan. 8. 05:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
0%

Csak és kizárólag a dpf.

Ennyi.

2019. jan. 8. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszokat. 90%-ban autópályán megyek, de azért tettem fel a kérdést, mert néha kénytelen vagyok városban is rövid távot menni, és mivel tudtam hogy a rövid táv nem a legjobb dízeles autónak, ezért szerettem volna megtudni hogy mi az a minimum amennyit járatni kellene, hogy ne okozzon semmiféle hátrányt a motornak.

Az pedig alapból “gyanús”, hogy a start/stop rendszer kb 1km után aktív jó időben gyújtás után (néha elfelejtem kikapcsolni rövid távra :) - ugye az se állítja le a motort első megállásnál kb 1km-en belül.

2019. jan. 8. 07:34
 9/22 anonim ***** válasza:
48%

1 km-re baromira mindegy, minden motor utálni fogja.

Egyébként 15 km-re járok dolgozni dízellel, szinte végig város/lakott terület (BP-agglomeráció viszonylat), köszöni jól van, az előző egy 1.9 TDI volt, szintén problémamentesen. A pályázás kipucolja a kormot rendszeresen, szóval a dízellel nem lesz bajod emiatt

2019. jan. 8. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
29%

Én is így használom. 95% autópálya, 250km-es szakaszokból. Néha heti egy-két 10-20km-es út városban. Ez idáig semmi gondot nem okozott az autónak. Az előző Euro4-es volt, részecskeszűrő nélkül, 300ekm-rel a motor teljesen bontatlan volt, soha nem volt kormolódási gondom.

A mostani autóm 2018-as évjárat, Euro6-os dízel. A részecskeszűrőt eddig mindig autópályán regenerálta indtástól számítva 50-80km megtétele után. Általában 600-1000km-enként csinálja. Adbluet pedig ehhez nem kell töltögetni, anélkül is tudja a normát. Valamint ahogy írták semmi köze az Adbluenak a DPF-hez.

1km-re szerintem ne nagyon indítgasd. Annyit simán le is lehet gyalogolni, 2 perc biciklivel, vagy 2-3 megálló busszal.

Ami a fő gond a hidegüzemmel:

- Fokozott motorkopás a relatív sok hidegüzem miatt.

- Folyamatosa dúsítás miatt magasabb fogyasztsá, az olajdől sem tud kipárologni ami nem oda való, az akku is nagyobb igénybevételnek van kitéve.

- DPF regenerálás soha nem fog elindulni. Vagy ha el is indul hidegen, az már erősen kényszerregenegálás. Ha az is félbe van szakítva rendszeresen, akkor eldugul a filter.

- Hidegen más helyeken is lerakódik a korom. Az EGR-en kerszetül a szívóoldalo is elkokszosodik, nem tud kiégni. Ez szintén előbb-utóbb tüneteket fog produkálni.

- Stb.

2019. jan. 8. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!