Rövid távra nem jó a diesel - mi az a minimális táv, amennyit érdemes megtenni egy dieseles autóval anélkül, hogy bármi baja lenne? Mi okozza a problémát rövid távnál?
Amíg a motor az üzemi hőmérsékletet eléri, motortól függően, víz viszonylag hamar felmegy, de olajnak kell 5-10km legalább.
Amúgy a legtöbb problémát meg a sok indítás okozza, de az nem csak dízelnél, a motorkopás döntő része a hidegindítás során keletkezik, ha létrejön a kenés onnantól már szinte semmi kopás sincs.
Szerintem csak akkor erdemes dizelautot venni ha teherautod van vagy ha sokat mesz autopalyan. Szemelyautoba hulyeseg a dizel. Fogyasztason sporolsz kb 2 litert szazon. Ha meg alig mesz vele, mivel ezt a kerdest feltetted igy nem eri meg neked.
Reszecskeszuro is okozhat problemat.
A Diesel hosszú utakra való. Városban is lehet használni viszont km függvényében érdemes kivinni a pályára 80-100 km, hogy a lerakódott kormot ki nyomja a részecskeszűrőből. Mondjuk az euro6-s motorokban van adblue folyadék, ami ezt elvégzi.
A másik a Diesel egy viszonylag egyszerű masina. Nézz meg 123-s Mercit 2-3 millió km-t röhögve elmentek. Mostanra minden fejlesztéssel telerakták és sikerült bonyolultra csinálni. Pl. Kettős tömeg, hogy egyenletesen járjon a motor, mert ha ráz a paraszt újságírónak, akkor köpködi a kocsit és nem veszi senki.
VW dieselt nézd meg azt hiszem 1976 óta reszelgetik azt motort. Míg a benzines tsi motorjuk az egyik legrosszabb.
Vagy a francia HDI motorok még a jók.
Köszönöm az eddigi válaszokat. 90%-ban autópályán megyek, de azért tettem fel a kérdést, mert néha kénytelen vagyok városban is rövid távot menni, és mivel tudtam hogy a rövid táv nem a legjobb dízeles autónak, ezért szerettem volna megtudni hogy mi az a minimum amennyit járatni kellene, hogy ne okozzon semmiféle hátrányt a motornak.
Az pedig alapból “gyanús”, hogy a start/stop rendszer kb 1km után aktív jó időben gyújtás után (néha elfelejtem kikapcsolni rövid távra :) - ugye az se állítja le a motort első megállásnál kb 1km-en belül.
1 km-re baromira mindegy, minden motor utálni fogja.
Egyébként 15 km-re járok dolgozni dízellel, szinte végig város/lakott terület (BP-agglomeráció viszonylat), köszöni jól van, az előző egy 1.9 TDI volt, szintén problémamentesen. A pályázás kipucolja a kormot rendszeresen, szóval a dízellel nem lesz bajod emiatt
Én is így használom. 95% autópálya, 250km-es szakaszokból. Néha heti egy-két 10-20km-es út városban. Ez idáig semmi gondot nem okozott az autónak. Az előző Euro4-es volt, részecskeszűrő nélkül, 300ekm-rel a motor teljesen bontatlan volt, soha nem volt kormolódási gondom.
A mostani autóm 2018-as évjárat, Euro6-os dízel. A részecskeszűrőt eddig mindig autópályán regenerálta indtástól számítva 50-80km megtétele után. Általában 600-1000km-enként csinálja. Adbluet pedig ehhez nem kell töltögetni, anélkül is tudja a normát. Valamint ahogy írták semmi köze az Adbluenak a DPF-hez.
1km-re szerintem ne nagyon indítgasd. Annyit simán le is lehet gyalogolni, 2 perc biciklivel, vagy 2-3 megálló busszal.
Ami a fő gond a hidegüzemmel:
- Fokozott motorkopás a relatív sok hidegüzem miatt.
- Folyamatosa dúsítás miatt magasabb fogyasztsá, az olajdől sem tud kipárologni ami nem oda való, az akku is nagyobb igénybevételnek van kitéve.
- DPF regenerálás soha nem fog elindulni. Vagy ha el is indul hidegen, az már erősen kényszerregenegálás. Ha az is félbe van szakítva rendszeresen, akkor eldugul a filter.
- Hidegen más helyeken is lerakódik a korom. Az EGR-en kerszetül a szívóoldalo is elkokszosodik, nem tud kiégni. Ez szintén előbb-utóbb tüneteket fog produkálni.
- Stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!