Ha pl.10W40 motorolaj helyett 15W50-es olajat használok, akkor jobb lesz a kenése?
#9
Olyankor megkérdezzük a hivatalos szervizt hogy az új szabvány kompatibilis és felcserélhető-e a régivel. Ez általában úgy van, de nem törvényszerű hogy mindig az új olaj a jobb. A legmodernebb olajok már sok mindent tudnak, a motor belső súrlódásának csökkentése útján csökkentik az üzemanyag-fogyasztást, ezáltal a gyártó meg tud felelni az újabb és újabbflotta fogyasztási előírásoknak, a modernebb olajok kompatibilisek és kímélik a legújabb emissziócsökkentő komponenseket (részecskeszűrő), az előállításuk is környezetbarát. Az elmondottakból következik hogy az újabb olajok motorvédelem helyett elsődlegesen környezetvédelemre vannak optimalizálva.
Azaz egy régebbi motornál megéri a kézikönyv szerinti “elavult” szabványt követni, felesleges sőt káros lehet egy részecskeszűrős autóhoz tervezett legmodernebb olaj betöltése egy nem részecskeszűrős autóba, ami a környezetet védi a motor helyett. A régebbi olajok több és jobb adalékot tartalmaztak a motorvédelem érdekében, csak ugye ezek az adalékok egy része elég és károsítja/eltömi a részecskeszűrőt. Mivel ez a régebbi autók esetében nem merül fel, így számukra megfelelőbb a régi rendesen adalékolt olaj.
Pedig a régi és az új olaj papíron elvileg csereszabatos, de a tulajdonságaik ég és föld, a fejlesztés prioritása pedig nem a motor élettartam.
Hasonló a helyzet mint a szuper új vízbázisú festékek esetében, ami nagyon környezetbarát technológia. Ja hogy az első csomó madárszar leoldja a lakkot a kocsiról? Sorry, na ez a kornyezetvedelm ára. Ugyanez van a modern motorolajokkal. Nem mindig az újabb a jobb.
Szóval maradj csak a kézikönyvnél Kérdező, azzal nem tudsz hibázni, akkor térj el tőle ha tudod hogy mit csinálsz.
"Olyankor megkérdezzük a hivatalos szervizt hogy az új szabvány kompatibilis és felcserélhető-e a régivel."
Megkérdezed ugyanazt amit a gyártó már kijelentett egyszer? :D
“de a BMW már csak LL04-et gyárt”
A BMW nem gyárt olajat, eddig sem gyártott, ezután sem fog. Régebben Castrol, most Shell van átcímkézve (speciális olajok esetében vannak kivételek). Én is tudok kötekedni ha akarok, de ennek nincs értelme. Ha van szakmai érved, azt mondd, ne lényegtelen dolgokon lovagolj.
A BMW olajokról egyébként termék adatlapot tudnak adni, más nem is kell, azon rajta van minden szükséges infó. De nem a BMW olajok érdekesek elsősorban, hanem a jóváhagyások.
Egyébként pont jó a példa amit írsz, ahol LL98 az előírás, ott elvileg kompatibilis az LL01 és az LL04 is, ha viszont átnézed részletesen az olajok paramétereit látni fogod hogy az LL01 tényleg jobb, viszont az LL04 már visszalépés a régi motorok szempontjából a DPF kompatibilitása miatt. Az LL04-ben értékes adalékokat kellett feláldozni a DPF miatt. Tehát mondjuk egy E36 esetében egyértelműen az LL01 a nyerő.
Igen, be lehet önteni az LL04-et és semmi baja nem lesz, de az E36 számára ideális adalék-mixet az LL01 tartalmazza. Motorvédelem szempontjából az LL01 többet ad az E36-nak. Nyiss meg egy LL01 és egy LL04 olaj adatlapot és nézd meg az értékeket. Az LL04 DPF miatt csökkentett szulfáthamu tartalmának ára az alacsonyabb TBN, pedig a TBN az egyik legfontosabb paraméter a motorvédelem szempontjából.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!