Milyen jelekből vehetem észre ha hengerfejes az autó?
Suzuki swift régi 1999-es évjárat.
Észrevételem, hogy kismértékben fogyogat a hűtővíz, de sehol sem látni folyást. Száraznak tűnik minden.
Lehet a blokk is repedt, a hengerfej is, de legtöbbször a tömítés száll el. Az újabb tömítések már töbrrétegű acéllemezből vannak, ezek nem égnek el, viszont még a blokkot is síkolni kellene hozzá.
Kérdés, hogy a szívó, vagy nyomó ágban van tömítetlenség, az egyiknél zabálja a vizet, és füstöl fehéren, a másiknál "csak" a rendszert fújja fel, és ha leállítod az üzemmeleg motort, levéve a kiegyenlítő kupakot, kinyom vagy 1 liter vizet.
De sokszor a levegősödés is hasonló tüneteket produkál, egy szar bilincs miatt is frász jön az emberre.
Bizonyos típusok légtelenítik önmagukat, bzeránsabb gyártók(franszia) telerakják légtelenítő csavarokkal az egész autót, és tekergetheted szinte menet közben, hogy ne szálljon el a tömítésed.
Pl az opel oldotta meg a legjobban, annál felül van a termosztát, abból jön egy légtelenítő cső, bele a kiegyenlítőbe. Fosvágen okosan alulra rakja...
Kedves #11!
Nem szeretnék vitát indítani, kétségtelen, hogy ezeknek a tömítéseknek sok mindent ki kell bírni. Nyomás, és hőterhelés szempontjából, komoly feladat hárul az Ottó illetve Diesel motorok hengerfej tömítéseire.
Viszont az a megállapításod, hogy ezen alkatrészek "többrétegű acéllemez"-ből készülnek, arra utal, hogy sosem volt még dolgod hasonlóval.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!