Egy 2000cm3-is benzin motoros autó az gyenge közepes vagy erős?
Abból nem sok minden derül ki, hogy 2000-es benzines.
Nagyon nem mindegy, hogy egy modern, turbós, közvetlen befecskendezéses motorról vagy egy ősrégi karburátoros szívómotorról van szó.
Ma már egy ezer köbcentis motorból vesznek ki akkora teljesítményt, amit 30 évvel ezelőtt csak egy 2000-esből tudtak volna.
A 145 lovas szívó Mondeo az minden csak nem erős.
A 150/170 lovas 320i az dinamikusabb valamivel, az 520 a nagy önsúlya miatt megint kakukk.
Jó, aki életében nem vezetett még 60 lóerő felett annak a 140-150 lóerő az rengeteg, de ezeket én nem nem nevezném erős autónak. Inkább alja-közepes.
Még mindig értelmetlen a kérdés.
Mert vannak másfél tonnás autók, 120 lóerő körül. (pl. Omega) Ezek elég gyengécskék.
De találsz ezek között 200 lóerős turbós motorokat is. (pl. egy A4 2.0 TFSI) Igaz, ez utóbbi kb. 10x annyiba kerül.
Így nem sok értelme van a hasonlítgatásnak.
"Jó, aki életében nem vezetett még 60 lóerő felett annak a 140-150 lóerő az rengeteg, de ezeket én nem nem nevezném erős autónak. Inkább alja-közepes."
Na igen! Én is jókat mosolygok, mikor autós fórumokon vesz valaki a régi tizen-huszon éves szívó 60-80 lóerős után egy mai átlagos 1.4 körüli turbós 140-150 lóerős és a szívóhoz képest nyomatékosabb, de nem kiemelkedő 200-250Nm-es autót. Aztán elkezd áradozni, hogy hogy gyorsul, hogy "otthagy vele mindenkit", "hátbavágja a nyomaték" és "ki akarja tépni az autó a kezéből a kormányt".
Na persze! :D ;) Erre mondják, hogy minden viszonyítás kérdése. :)
Mint írták sok dologba nem mind1..
az enyém is benzines és kevesebb 1598cm3 és nem mondanám gyengének, turbós 115kw és 1,1t az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!