A Honda iVtec motorjának működése megfelel egy kvázi
turbónak?
Figyelt kérdés
Tudom, hogy a szelepvezérléssel kapcsolatos, de amikor padlózik az ember, hasonló érzetet tudna kiváltani?
2018. dec. 26. 00:00
1/9 anonim válasza:
nem. a turbó sokkal alacsonyabb fordulaton dolgozik. A padlózásnál a Hondának kell egy hatezer feletti fordulat, ahol vált a vezérlés, onnan még tol egyet. De nem olyan, mint a turbós. És ami fontos, a Honda motorjai remekek, de nyomatékban gyengék...mint minden szívó benzines. A turbós pedig pont nyomatékból sokkal jobb.
2018. dec. 26. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Nem tud hasonló érzést kiváltani.
2018. dec. 26. 01:46
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
A cél mindkettőnél az, hogy nagyobb rpm tartományban legyen rendes nyomaték, de a turbós autók már viszonylag kis fordulaton húznak. Emiatt autópályázáshoz is jobbak, mert hosszabb váltóval sem fognak vánszorogni.
De egyébként sem a nagy turbólyuk, sem a 90-es évekbeli vteces rúgás nem kívánatos. Nem vezettem még ilyen Hondáty de az ivtec is elvileg ezt igyekszik csökkenteni azzal, hogy másfajta szelepvezérlést is használ a vtec mellett. Ugyanúgy a turbónál is az a cél, hogy ne üssön be, hanem minél lineárisabban húzzon.
Illetve ha nem szigorúan a vtecet nézzük, hanem a változó szelepvezérlésű megoldásokat, akkor nem igaz amit leírtam, mert vannak olyan megoldások (pl. MultiAir, Skyactive X), amik már kis fordulaton is jelentősen javítják a teljesítményt.
2018. dec. 26. 03:03
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Nem.
2018. dec. 26. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Nem a padlózás adja az extra löketet, hanem az a fordulat, ahová a vtec állítva van, honnan kapcsoljon át másik bütykös tengelyre. Más érzés, mint egy turbó, de sokkal időtállóbb technika.
2018. dec. 26. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Mitől időtállóbb? :D
2018. dec. 26. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Ugy megy hogy megáll az idő :)
2018. dec. 26. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Nem az élettartammal van a baj, hanem a magyar vásárlási szokásokkal ("Addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér").
2018. dec. 26. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Átlag magyarnak hiába mondod el, hogy mikor milyen olajat tegyen bele és hogyan vigyázzon a turbora. Vtec motor sima benzines, persze, igényli a jó minőségű olajat, de melyik motor nem, azon kívül semmi extra törődést nem igényel.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!