A Honda iVtec motorjának működése megfelel egy kvázi turbónak?
A cél mindkettőnél az, hogy nagyobb rpm tartományban legyen rendes nyomaték, de a turbós autók már viszonylag kis fordulaton húznak. Emiatt autópályázáshoz is jobbak, mert hosszabb váltóval sem fognak vánszorogni.
De egyébként sem a nagy turbólyuk, sem a 90-es évekbeli vteces rúgás nem kívánatos. Nem vezettem még ilyen Hondáty de az ivtec is elvileg ezt igyekszik csökkenteni azzal, hogy másfajta szelepvezérlést is használ a vtec mellett. Ugyanúgy a turbónál is az a cél, hogy ne üssön be, hanem minél lineárisabban húzzon.
Illetve ha nem szigorúan a vtecet nézzük, hanem a változó szelepvezérlésű megoldásokat, akkor nem igaz amit leírtam, mert vannak olyan megoldások (pl. MultiAir, Skyactive X), amik már kis fordulaton is jelentősen javítják a teljesítményt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!