Mi lehet az oka ha a lambdaszonda feszültsége nem ugrál multiméterrel mérve?
Sokat fogyaszt az autó.
(Régi Swift)
Nem kell annak ugrálnia..
Az már fontosabb, hogy mennyi a mért érték.
És megmondanád miért kellene változni folymatosam?
Mit is jelezne az?
Ha utánanéznél (csurig van vele a net), akkor nem kérdeznél ilyet egyáltalán.
"Feladata a kipufogógáz oxigéntartalmának mérése, s a mért jelek eljuttatása a motorvezérlő egység (ECU) felé. A szonda kerámiatestének platina-bevonattal ellátott csúcsa közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel, a belsejébe pedig a külső levegőből jut oxigén. E két pont oxigéntartalma közötti potenciál-különbség a szondában, rendkívül gyors – ezredmásodpercnyi nagyságrendű – feszültségváltozásokat hoz létre. A magasabb feszültség a kelleténél dúsabb, tehát benzingazdag, az alacsony pedig benzinszegény keveréket jelent. Az információt a szonda elküldi a gépkocsi elektromos vezérlőegységének, amely folyamatosan ennek megfelelő módon szabályozza az üzemanyag–levegő keveréket és a gyújtást. A szabályozás legfőbb célja e keverék legoptimálisabb, 14,7 : 1 arányának folyamatos megtartása. "
Mint látod van azért folyamatos változás (1/1000-ed másodperc "sebességgel", amit csak oszcilloszkópon látni, műszerrel nem mérhető), másrészt ez csak 0,6V környékén változik, néhány 10mV értékkel, mert az ECU rögtön beavatkozik, helyreállítva az eredeti, megkívánt értéket.
Ha van még kérdésed, kérdezz, ha nem találod a választ a neten....
A fogyasztás sok mindentől függ.
Önmagában a 10 l-es fogyasztás lehet indokolt is, mint a mi másik autónk. 1,4 benzin Aveo hetente 2* 2*4 km, nyáron 9 lit., most télen 11..
Ha gond lenne, jelezné a CheckEngine (bár az sem szentírás)
Nincs mit vele tenni, ez így használva ennyi.
Normálisan használva nyáron 6,8 a sok éves átlag, télen 7,5.
A lambda szonda hidegindítást kövező néhány percig "nem dolgozik", az ECU nem igazán veszi figyelembe, mert nem érhette el a hőmérséklete a 280C fokot.
Akkor érdemes rámérni.
És amire céloztam:
"A lambdaszonda ellenőrzése oszcilloszkóppal történik a szervizekben, és érdemes rendszeresen – 30.000 kilométerenként – elvégeztetni ezt a gyors vizsgálatot, és szükség esetén a cserét is, ha azt szeretnénk, hogy az autónk kifogástalanul működjön.
Nekem van szkópom, de nem tudom mit kéne látnom...
Szerintem ezt multiméterrel nem lehet mérni, mert az nem elég gyors hozzá, átlagot fog mutatni.
Oszcilloszkóp kell hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!