Határátkelés járó motorral, vagy folyamatos indítgatással?
Sziasztok. Már régóta érlelődött bennem ez a dolog, hogy határátkelésnél (konkrétan Ukrajna), amikor adott esetben több órát kell araszolgatni, jót tesz-e az a motornak (1.9 8V MJET (dízel) ) a folyamatos indítgatás (nyilvánvalóan nem egyébként), vagy célszerűbb folyamatosan járatni a motort (akár 3-4-5 órán keresztül is) ?
Alapjában véve én végig járó motorral megyek, hiszen alapjáraton nem sokat eszik, és "szerintem" így jobban kímélem a motort (már csak azért is mert nekem kissé nehezen indul, ha rövid táv után, egyből megint indítom). Akkor szoktam csak leállítani, amikor lezárják előttem a sorompót, meg amikor átnézi a kocsit a vámos. De egyébként járatom. Viszont amit megfigyeltem, hogy kb. mindenki folyamatosan indítgatja majd leállítja az autóját, 10 méter után. Határátkelésnél ez legalább vagy 20 (de adott esetben sokkal több) indítás/leállítást jelent pár órán belül. Azért az elég sok. Persze gondolom, hogy egy mai modern (pláne Start/stopos autónál) ez nem akkora gond, de egy régebbi dízel motornak szerintem ez nem tesz jót.
Na de a ti véleményetekre vagyok kíváncsi, hogy ti hogyan szoktátok?
Én is sokáig azt hittem alapjáraton kevesebbet eszik mint indítgatással. De engineering explained youtube csatornáján van erről egy érdekes videó. Az autó egy indítás alatt kb annyit fogyaszt mint 7-10 másodpercnyi alapjárat. Így ha sokáig áll az ember akkor megérheti kikapcsolni.
Na ilyen hidegben ne kapcsolgassátok ki, mert a hideg indítás nem tesz jót, de nyáron nem lesz nagy baja. Ígyis-úgyis kopik, csak más.
Ha tudod hogy 5-10-20 perceket állni fogsz megérheti lelapcsolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!