Elinduláskor mikor a "legcélszerűbb" teljesen elengedni a kuplungot?
Figyelt kérdés
Autóval történő elinduláskor melyik pillanatban engeditek fel a kuplungot?
Sajnos viszonylag ritkán vezetek manuálist, kijöttem egy kicsit a rutinomból, és felvetődött bennem ez a kérdés.
Abban a pillanatban célszerű teljesen elengedni a fogáspontról, mikor a motor fordulatot vett (pl. 1600-ast) és visszaesett a mutató, vagy esetleg akkor, miután újra elkezd nőni a fordulatszám?
Előre is köszi a türelmet és a választ!
2018. dec. 20. 21:15
1/3 anonim válasza:
Két tipus van, kezdem amelyiknél jó a kuplung : fogáspont után egy nagyon picivel szép lassan , hogy ne remegjen a járgány ha érzem, hogy esne a fordulat adok picike gázt is közben. Másik autóm, fogadásból addig nyúzom kuplung hibásan amíg nem nyekeg, ott mindig adok gázt és 1600- ig pörgetem, néha kettesbe kell indulni mert megugrik :D centizésnél ez para, de fogadtam. 1 éve és 3 hónapja napi szinten cárosba így közlekedek.
2/3 anonim válasza:
1500-as fordulaton tartom a motort, közben fogásponton csúsztatom a kuplungot 2 másodpercig. Ezután lassan, érzéssel felengedem teljesen, és ekkor adok további gázt, majd jöhet a váltás. Én így tudok rángatásmentesen, finoman elindulni, benzinesen és dízelen is működik. Az a baj, hogyha mondjuk nem egyedül, hanem 4-en ültök az autóban, vagy tele vagy csomagokkal, mindjárt másképp kell kezelni a gázt és a kuplungot is. Ahhoz, hogy alkalmazkodni tudj az ilyen körülményekhez automatikusan, sok gyakorlás kell.
3/3 anonim válasza:
Dízelem van. Ennél a kuplungot engedem szép lassan gázadás nélkül. Mikor fent van a pedál akkor kezdem nyomni a gázt. Benzinesnél ez nem mindig működik, először rendszerint le is fulladok egy kis benzinessel amíg meg nem szokom, pedig van egy bő fél millió km mögöttem. Benzinesnél adok egy kis gázt, amikor a kuplungot elkezdem emelni. A fordulatról fogalmam nincs, nem szoktam a mérőt figyelni, inkább csak az autó hangján hallom, hogy mennyi kell. Szerintem nem szoktam 1500-ig nyomni. Közben emelem tovább a kuplungot. Ezután ha elértük a fogáspontot, a gáz adagolással úgy játszok, hogy még ne rántson az autó, de fülre ne is essen vissza a fordulat. Kell egy kis gyakorlat hozzá, míg az embernek olyan automatikus rutinná válik, hogy tudatosan nem is figyel rá külön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!