Egy önindító forgó részét hogyan lehet letesztelni hogy jó-e, vagy valami szálszakadás vag bármi hiba van benne?
Ugyan is az önindítóm elég gyengén teker az utóbbi időben. És nehezen tekeri be ebben a hidegben.
Akku tökéletes.
Az akku sem tökéletes.
Tény, hogy ahogyan csökken a hőmérséklet, úgy csökken az akku kivehető kapacitása és indítóárama is. Vagyis indításkor jobban le fog esni a feszültsége. Hidegben az olaj is sokkal sűrűbb, nehezebben tudja megforgatni a motort. Ezek a hatások összeadódnak, semmi baja az önindítódnak.
Kuplungot ugye kinyomva tartod indítás alatt? Ne kelljen még a váltóolajat is megtörnie az önindítónak...
220V-os glimmlámpával tudod ellenőrizni kommutátor szeletenként -egyesével lépegetve- hogy van-e szakadás(izzani kell az egyes tekercsvégeknél.
(azaz épek a tekercsek)
Aztán a kefe-felület és a vasmag között, hogy nincs-e testzárlat?(ebben az esetben akkor jó, ha nem parázslik a glimm)
Az is megérne egy misét, hogy a linken az indítómotor forgórészét, a "szaküzlet" állórész néven árulja. :D
Ha már kérdeztél, figyelj a többi tippre is!
Valóban nem ez volt a kérdés, de meg kell említeni, hogy számtalan egyéb dolog van, ami "hibás forgórész"-re hasonlító jelenségeket tud produkálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!