Akksi probléma vagy önindító?
Másfél hétig állt szervíz udvarán a suzukim, több mindent csináltak rajta.
Kapott új önindítót is.
Gondolom a hideg sem tett jót az akksinak. De azóta indításkor gyengén teker az akksi.
Miért nem nézték meg az akksit műszerrel?
Szervizben alaposan meg tudják nézni, meg tudják mondani mennyi van még neki vissza!
Szerintem akksi haldoklik, főleg ha már van pár éves.
Az ilyen 45-55aH-s akksik nem bírják sokáig.
Bikakábel legyen a kocsiba hátha segítség kell :)
Találgatás helyett rá kellene mérni az akkumulátorra.
Mondjuk vehettél volna bele nagyobbat, ami befér a helyére, de a lényeg, hogy az akku feszültséget, és a generátor töltést ki kellene méretni.
Hosszabb úton voltál vele? A generátor a rövid, néhány perces üzemekkel nem tudja feltölteni az akkumulátort - de mindaddig csak találgatni lehet, amíg ki nem mérik.
Multiméterrel azt lehet csinálni, hogy ráteszi az ember a sarukra a végét és nekidönti a szélvédőnek befele...
Majd be kell ülni a kocsiba és indítózni és figyelni mennyire esik le a feszültség.
Persze alapból is rá kell mérni az akksira, hogy hány voltot mutat (álló motor mellett minden fogyasztó mellett)
Ha ez a szám 12.6 akkor jó az akksi.
Ha 12.2 - 12.4 akkor már haldoklik az akksi
Ha 12 vagy alatta van akkor lemerült.
(Ha feltöltés után sem marad 12.6-on akkor halott az akksi)
Indítózáskor az akksi leeshet 8 volt körülre de beindulás után pár másodpercen belül vissza kell, hogy álljon normális értékre.
Fel kell vinni a fordulatot 1500 környékére és megnézni, mennyit mutat a műszer: 13.6 környékét kell mutasson...
Ha kevesebbet akkor még nem biztos, hogy a generátor rossz, lehet az akksi nem képes már ennyi áramot "felvenni".
Otthon kb. ennyit lehet megnézni multiméterrel.
Komolyabb terhelésekhez, visszatöltés számításához, energiatároló képesség méréséhez szervízbe kell menni.
Jó lett volna ha nagyobb akksi is belefért volna.
Igaz a 45aH akksinak elégnek kellene lennie beröffenteni egy kis benzines suzukit.
Amúgy akkorát kell venni amekkora fizikailag befér :)
Én egy 100aH-s paszíroztam be, igaz nekem dízel autóm van.
(Élettartam szempontjából nagyon fontos az aH.... egy 100-as dupla annyi ideig él mint egy 45ah... ha nem több ideig!)
Nah jól elírtam basszus:
***Persze alapból is rá kell mérni az akksira, hogy hány voltot mutat (álló motor mellett minden fogyasztó NÉLKÜL)***
Hát igen, de te írtad, hogy "vagy az új akksi is hónapokig állt az áruház polcán és félig le lenne merülve?"
Ezek szerint lehet, hogy ez a vagy.
#4 írta,hogy hosszabb üzemidő kell. Arra persze nem válaszoltál, hogy ez volt-e, vagy rövid utakat teszel meg motorleállításokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!