A General Motors típusai, pl a motorjaik milyen tervezésűek (voltak)?
Sokszor olvastam, hogy a "német motoros" Opel Astra.
(van az isuzu is)
Csak mert a GM motorosnak a hidrotőkéje:
Ez meg valami Buick Enclave meg Lacrosse nevű amerikai csodáé:
Hát ha az európai Opelekre gondolsz elsősorban, sokféle motor volt. Volt saját, félig saját közös tervezésű és egy az egyben vásárolt motor is. Pl volt a Lengelországban gyártott Isuzu 1.7-es motor. Ez talán még az F Astra szívón kerszetül a sokadik generációs CR-dízelig éltben volt, egészen a J Astrákig. Aztán volt több GM-Fiat közös tervezésű dízelmotor is. Ilyen volt az 1.9CDTI több változatban és most a szentgotthárdi gyárban gyártott K Astra és Insignia "suttogós" 1.6CTDI motorja is Fiat eredetű. A mostani benzinesek ha jól tudom saját tervezésűek. Az Opel fejlesztő, tervező központja Németországban Rüsselsheimben volt.
A Buick hasonló mint a Vauxhall vagy Holden. Az Opel Európán kívüli márkaneve, de gyakorlatilag ugyan az.
"Az Opel Európán kívüli márkaneve, de gyakorlatilag ugyan az."
Azért ez így nagyon nem igaz. A Buick az a GM egyik eredeti márkaneve az Egyesült Államokban, ugyanúgy mint a GMC,Cadillac vagy épp a Chevrolet. A 2010-es évek elején néhány európai modellt átvittek az USAba ism így lett az Insigniaból Buick Regal, de ettől még nem lesz ugyanaz a két gyártó termékpalettája ( főleg, hogy a Regalt 1973-óta gyártják ).
Amíg a Vauxhall a GM érában szinte csak jobb kormányos Opelt gyártott (a Holden viszont nem csak Opelt gyártott), addig a Buick a saját autói mellett gyártott Opelt is : D
1-es, pl úgy, hogy egyforma a két autóban(motorban) ez az alkatrész.
Ha meg az összes gyártónak rákeresel a hidrotőkéjére, amiben ilyen elvvel van a szelepmozgatás, teljesen másképp néznek ki.
Vannak teljesen máshogy kinéző hidrotőkék. ÍÉrdekes, de a VW konszernen kívül a Hondánál is voltak ilyen hidrotőkék :D
Valszeg egyszerű, olcsó, valahol ment tömeggyártásban és átvették mások is.
78% okoska bebizonyította, milyen szupercsávó. Jár a kockacukor, pubi.
Amúgy a renault/nissanoknál is van hasonló.
A laguna 2.2 dízelénél.
78%, ha már ilyen okos vagy, visszakereshetnéd mióta gyárt ilyen hidrotőkékkel az opel.
De az biztos, az 1979-es 1.2-es D Kadettban is már ilyenek voltak.
A vw jóval ezután alkalmazta ezeket a tőkéket:
Amik kalap szamócát nem értek.
úgy látszik rájöttek ők is, és lelopták a GM motorjairól.
Ezek a tőkék nem csereszabatosak, egyik se jó a másik gyártóéba.
Egyértelmű, hogy lopták az ötletet, tervet.
Mint a ruszkik anno, csak pofára volt hasonló minden, amiket lemásoltak a jenkik gépeiről.
Nem akartam semmit sem bizonyítani, pláne nem egy vadidegennek.
Csak továbbra sem értem, hogy min lepődtél meg: hogy egy GM hidrotőkét megtaláltál egy GM motorban...
Az, hogy az egyik egy Kadett, vagy Ascona, vagy akármi, a másik meg egy Buick Cascada, nekem egyáltalán nem tűnik izgalmasnak. De nem vagyunk egyformák.
Én pusztán csak arra reflektáltam, hogy bár méretekben, küllemben valóban nagyon sok kialakítású hidrotőke van, azért nem mindig akkorák azok a különbségek. Sokszor szemre nem is észrevehető, csak egy tolómérő segítségével.
Hagyományos tányéros termosztátoknál lepődnél csak meg igazán. :-) Ott vajon ki volt az "első",aki először alkalmazta? 3-4 különböző átmérőjű termosztát (48-as,50-es, 52-es, 54-es átmérőjű) autótípusok százaiban fordult elő a 2000-es évekig, csak a nyitási magasságuk és hőfokuk tért el jellemzően.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!