Milyen autót vennétek hegyek közötti gyakori autópályázáshoz?
Németroszágba költöztem mellé egy középhegységbe, tegnap lenyomtam Derzdáig és vissza nagyrészt hegyek között autópályán összes 630 km-t egy 1400 cm3-es 75 lóerós 19 éves (!) Honda Civic-kel.
Eddig ezzel az autóval autópáylán minden rendben volt tartós 130-at sík terepen bírta gond nélkül, volt hogy egy nap 1000 km-t is lenyomtam vele. Viszont eddig hegyek között még nem mentem vele soha. Kelet Európában nincs a hegységen átvinni az autópályát általában, de németet nem érdékli az felviszi a hegyoldalra is. Ebből kifolyólag mikor hegyen felfelé kellett menni autópáylán azt hittem hogy az 1400-as motor szétesik darbokra, olyan hangja volt hogy le se merem írni....volt hogy 80-nal bírtam nagynehezen fevánszorogni a hegyre, azt hittema szégyen megöl, hiába nyomtam a gázt nem ment. Az egész út egy nagy szégyen, volt és őszinte legyen nem tudom, hogy ez a motor meddig fogja itt hegyek között autópályán bírni a kiképzést...
Mivel 19 éves a jármű lassan mindenképpen újat kellene vennem és ha már itt vagyok akkor olyan kellene amivel mondjuk legalább 110-zel fel lehet menni a hegyre autópályán anélkül, hogy a motor szétesne darabokra, vagy olyan hangja lenne, mint egy tehéncsordának....
Mit gondoltak milyen autó legyen ez, mekkora motorral, hány éves, milyen márkájú stb?
"itt nem kis emelkedők voltak, meg azért ez nem a zalai dombság, hanem többszáz kilométeren keresztül fel le jártam a hegyeoldalakra"
Koma te nem kicsit eltúlzod ezt a sztorit....úgy írod mint ha a németeknél valami atom extrém domborzati viszonyok lennének,meg a pálya is 12%-os emelkedőn vinne csak felfele vagy 100km hosszan......nem tudom mi baja az autodnak és/vagy te mit csinálsz roaszul!Én anno 120-as skodával jártam meg stuttgartot nem is egyszer,sosem volt semmi baja főleg nem a terep miatt!
"Én anno 120-as skodával jártam meg stuttgartot"
Nos, te nyilvánvalóan egy hős vagy, de ne akarjunk már rosszat a kérdezőnek.
Ismerjük a német terepet, 1.2-es 75 lovas Renaultval megjártam 4x Németországot, Badem-Württemberget keresztül kasul, ilyesmi. 110-es tempó végig elég volt, és szép emelkedőn is tartja, persze nagyobb gáz kell. Egyébként erdélyi vagyok, és egész Romániát is gondtalanul jártam vele, nehogy azt hidd, hogy nem lehet 75 lóval. És a hegyet nem lehet elkerülni, itt is nagyon kemény emelkedők vannak. Félő, hogy valami gond van az autóval.
Persze közben volt sok más autóm is, 131 lovas 1.9 PDTDI Audi például már jó 140-160-as konstans tempóra, de emelkedőn pl már ennek is nagyon nagy gáz kellett, hogy tartsa a 160-at. Szóval átálltam a 3 literes dízelre, Audi A6, és ezt alig terheli meg a 180-as tempó is, a motor is kevésbé kopik így. Persze ha normál 120-130-at akarsz menni, akkor még egy 1.6 körüli dízel is elég lehet, pl apám most 1.6 CRTDI 6-os Golffal autópályázik, extrém takarékos, és elég a tempó tartásához.
Ahogy írták, simán bírnia kellene annak a kocsinak 110-el az emelkedőt, csupán vissza kellene váltani és pörgetni jobban...
Mondjuk azt nem írtad, hogy egyedül vagy 5-en ültetek benne a csomagtartó pedig téglákkal volt tele...
én horvátországban voltam úgy hogy 3-ban kellett veretni az autópályán, tényleg visszalassultunk 80-ig. 75LE 4 ember +nyaraláshoz felpakolva. én értem miről beszél a kérdező.
100LE felett már nincs ilyen gond egyébként.
Még annyit hogy egy motor minél jobban terhelődik annál szebb hangja van és nagyon elcsendesedik.
Persze a jó motor.
Uraim, köszönök minden hozzászólást, itt láthatjátok a kérdés folytatását:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__96..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!